Avatar billede palle33 Nybegynder
22. juni 2010 - 22:47 Der er 8 kommentarer

2 computer på samme opkobling

Hejsa.
Jeg har en stationær og en bærebar computer.
Min internet forbindelse er ikke trådløs men derimod et kabel fra telefonstikket.
Da jeg bruger mine 2 computer ret meget over nettet er det rimelig træls hele tiden at skulle skifte netkablet fra den ene computer og så til den anden. Det nemmeste ville selvfølgelig være at få installeret et trådløs internet. Men der hvor jeg bor er det desværre ikke muligt da det ikke er mig som står for den beslutning.
Mit spørgsmål er så følgende..: Kan man ikke få sådan en slags "stikdåse" eller hvad sådan en nu hedder, hvor man kan tilslutte begge computer så de kan være på nettet begge 2
Håber i forstår mit ? jeg er desværre ikke lige så meget inde i de der fagudtryk for de forskellige ting..

Med venlig hilsen
Karsten Nielsen
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2010 - 23:26 #1
Køb en Router/Switch så er du ude over det problem..
Avatar billede glajse Nybegynder
22. juni 2010 - 23:35 #2
Hej Karsten

Det du skal bruge er en switch...

Det virker bare lidt hul i hovedet at du ikke bare sætter en trådløs router op, men hvad...

Man kan få nogen billige switche, tag denne feks. 5 porte, dvs. du kan have 4 computere på nettet samtidig..

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=693666

Mvh.
Carsten
Avatar billede palle33 Nybegynder
23. juni 2010 - 02:06 #3
Ok så hvis jeg har forstået det rigtigt som skal jeg selvfølgelig som det første have en netkabel hvilket jeg jo allerede har. Og så skal dette kabel altså forbindes til en "såkaldt" Switch.
Og så virker det vel på denne måde at jeg så via et andet kabel til min bærebar kan slutte denne i Switch.
Men er det så muligt at begge maskiner kan være online samtidig,
Da det er det som jeg har brug for.

Håber at i kan bære over mig, med spørgsmål som i andres øre måske lyder helt håbløs.
Avatar billede palle33 Nybegynder
23. juni 2010 - 02:25 #4
Jeg ville også hellere have installeret en router. Men jeg bor i en form for et bofællesskab og og der er desværre et flertal som vil have deres internet via et netkabel. og sådan er det så blevet installeret på samtlige værelser. Og det går også fint nok, der er en hurtig forbindelse.
Men altså det i siger at jeg skal ud og anskaffe en Switch, som skulle kunne klare mit "lille" problem med at få de 2 computere på nettet, og vel og mærke på samme tid

Karsten
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2010 - 06:48 #5
når i skriver herinde bruger man altid kommentar

svar funktionen er til lukning af spørgsmål

når spørgsmål stiller har fået noget han kan bruge beder han vedkommende lægge et svar han accepterer
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2010 - 06:50 #6
Avatar billede ksoren Nybegynder
24. juni 2010 - 08:05 #7
treatmenice, det er stadig dig som ikke har forstået eksperten. Det står en bruger frit for at lægge det som "svar" (sådan har det altid været), hvis han mener det er løsningen på problemet.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2010 - 08:26 #8
det her spørgsmål er oprettet som et svar - det skulle være oprettet som en kommentar

nej jeg ved godt at man godt må.

hvis du ser i oversigten er der så bare gule og det vil jo være de spørgsmål der er til lukning - det kan jo være helt forkert.

hvis de er til lukning går jeg ikke derind - det er jo spild af tid

når spørger er tilfreds beder han dig om at lægge et svar
som han accepterer

ellers må vi bare bede administratoren om at fjerne den linie der hedder kommentar så er alle vel filfredse

mange brugere tager bare den første der har lagt et svar og lukker det ( i mine øjne er det pointfiskeri)

men ok hvis det er en generel holdning kan jeg jo også begynde  at bruge svar