Avatar billede finnjohn Nybegynder
22. juni 2010 - 19:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hackere på hjemmesiden

Jeg har haft hackere på besøg på min hjemmeside, og pludselig er der dukket nogle filer op i systemet, som jeg ikke mener at have set før.
Hjemmesiden er lavet i CMSimple ver. 3.3 (nyeste version) og der er login direkte via hjemmesiden. Jeg har lavet en kode med 14 enheder fordelt på 4 tal 3 bogstaver 4 tal og 3 bogstaver.

Filerne jeg er blevet lidt skeptiske overfor er bl.a.:

vb_hacker.php
uu.php
SnIpEr.SA.php
Root directory.php
Phpinfo.php
ini.php
d.php
c99.php
bypass_4.4.7_5.2.3.php
bypass_4.4.2_5.1.2.php
admin_ban.php

Er der nogen, der kan komme med et bud på, hvad der kan deletes?
"Hotelejeren" oplyser iøvrigt, at der er er pillet ved htaccess-filen, og det bevirker, at der ikke er billeder på siden mere.

Munter hilsen
FINN
EDB-Mongol -
Avatar billede aners Nybegynder
22. juni 2010 - 19:02 #1
Haha, herlig signatur.

Løsningen er enkel; Slet alt og upload din backup - for du har backup, ikke?

Alternativt kan du sortere efter hvornår filer sidst er ændret og fjerne alt andet end billeder der er nyere end da du sidst kodede på sitet.
Avatar billede finnjohn Nybegynder
22. juni 2010 - 19:09 #2
Jo, det er forsøgt, men billederne kommer stadig ikke med på siden www.karrebaeksminde.dk

Munter aftenhilsen
FINN
Avatar billede zips Juniormester
22. juni 2010 - 19:37 #3
Ud fra de fejl der kommer på din side, så tjek om din index.php har dette indhold

<?php @include('./cmsimple/cms.php'); ?>

Din .htaccess som ligger i mappen cmsimple, skal have dette indhold
order deny,allow
deny from all
Avatar billede aners Nybegynder
22. juni 2010 - 19:38 #4
Hvad står der i din .htacccess?
Avatar billede finnjohn Nybegynder
22. juni 2010 - 19:49 #5
EDB-mongolen spørger så lige Zips og Aners:

Hvordan kommer jeg ind i index.php og .htaccess - filerne.
De ligger i min back-up, men jeg kan ikke åbne dem.
Hjemmesiden er nu også gået helt i sort - www-mappen, som jeg uploader til på hotellet, kan ikke findes længere. Der står godt nok www, men når man forsøger at åbne den, får man besked på, at den ikke findes længere.
Jeg har givet "hotellet" besked!

Munter hilsen med pil nedad!
FINN
Avatar billede zips Juniormester
22. juni 2010 - 20:40 #6
For at rette det, skal du bruge dit ftp program og hente filerne, herefter kan du åbne dem med notespad++ eller hvad du bruger og rette / se hvad der står i dem.
Avatar billede finnjohn Nybegynder
23. juni 2010 - 07:36 #7
Hej zips og aners

Begge koder er korrekte.
Wannafind sætter en tekniker på her fra morgenstunden.
Programudvikleren er også inde i billedet, og vil forsøge at finde bristen.
Men pokkersirreterende, at ingen rigtig fortæller, hvor det går galt.
Måske man skulle skifte hotelværelse ;o)

Munter morgenhilsen
FINN
Avatar billede zips Juniormester
23. juni 2010 - 10:32 #8
Jeg kan se at du stadig er hacket, så du skal igang med en større oprydning, det nemmeste er at slette hele dit domæne og reinstallere det hele igen fra en backup som arners også skriver.

Det er surt og trist når den slags sker, men husk at sætte chmod rigtigt på alle filer når du har fået lagt din backup op.
Avatar billede finnjohn Nybegynder
02. september 2010 - 07:33 #9
Problemet er læst.
Siden kører nu uden hacker-filer :-)