Avatar billede dadko Nybegynder
21. juni 2010 - 21:06 Der er 6 kommentarer

Mærklig lyd fra pc

Hej

I øjeblikket har jeg et problem med en mærkelig lyd som kommer meget tyndt fra processen.

Kort sagt vil jeg beskrive, hvad jeg har lavet, siden den lyd begyndte.

Et par dage siden besluttede jeg mig for at rengør rundt i komp for støv og begyndte med ram blokke benyttede den børste som jeg har anskaffet og er anbefalet til den del af rengøring af ram.

Efter det åbnede jeg køleren og for det første rengørende forsigtigt med samme børste og støvsugede støv fra.

Efter rengøring jeg har det hele skruet forsigtigt sammen efter den brugsvejledning som viste på billederne.

Når det var overstået og beslutter mig at tænde for komp for at se om alt virker.

Lige så snart jeg tændte og gik par sekunder kunne jeg høre i baggrund et meget tyndt og mærkelig lyd..

Åbner forsigtigt siden af komp for at se om jeg kan overskue hvor lyden kommer fra men ingen held..

Jeg blev irriteret af det at jeg kan ikke finde ud af hvor har jeg gjort forkert.. :S

Så hvis der er nogen som har haft samme problem eller noget i den stil er meget velkommen til at hjælpe mig eller give mening om hvordan kan man løse dette her irriterende lyd.

Tak på forhånd

P.S undskylder for mit lidt dårlig beskrivelse
Avatar billede spicyrazz Nybegynder
21. juni 2010 - 21:08 #1
har du prøvet at skille det ad og samle det igen igen?
Avatar billede dadko Nybegynder
21. juni 2010 - 21:08 #2
Ja og stadigt det samme :S
21. juni 2010 - 21:24 #3
Lyder måske skørt: ... afprøvet i anden forbindelse: En stump haveslange ell. lign. Og op til øret med ene ende og til PC'ens 'indmad' med den anden. Så er det let at på den måde lytte sig frem...

---

? Point ude: 465 ? Du bør/skal følge op på dine tidligere spørgsmål ->
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/dadko (Dem der ikke er grønne)
Avatar billede dadko Nybegynder
21. juni 2010 - 22:47 #4
Ja men det er ikke dog gjort med vilje jeg glemte bare at give point og er faktisk lidt usikker med vide hvordan man gører det.. :S Undskylder for det på forhånd

Og tak for råd med stump og hørelse
22. juni 2010 - 06:24 #5
Lille bemærkning: Det er ikke DIG der skal lægge [svar], det er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning)

Nærlæs -> http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4
Avatar billede showsource Seniormester
22. juni 2010 - 12:08 #6
Mit gæt er køleren til cpu, nu du har haft den af.
Efter du har haft den af, sidder den nu en smule anderledes end tidligere, d.v.s slitagen er ikke den samme mere.

Muligvis kan en dråbe smørelse i "roterende" dele fjerne lyden.
Bør vist være syrefri olie, som kan købes i små "dunke"

Og kræver normalt man skal fjerne/lave et hul i et klistermærke.