Avatar billede LasseCompaq Nybegynder
21. juni 2010 - 17:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Formatering af PC

Hej.

Jeg har efterhånden en masse bras på min HP Compaw CQ71-125, så jeg har derfor overvejet at formatere den. Jeg har nu ikke været meget for det, fordi jeg er bange for der går noget galt, men efter min far formaterede min mors computer (er kun 15 år) har jeg overvejet det en ekstra gang. Han sagde det var meget nemt og det kun tog en halv time, men altså ... er det så nemt så? Jeg ligger selvfølgelig mine vigtige filer hen på USB-stik så længe der er plads nok, men er der ellers andet at være bekymret for, hvis man vil formatere den?

Jo, jeg har Windows VIsta Home Premium. Vil det fortsat være det styresystem, når den er blevet formateret? Skriv jeres svar, så der kan deles point ud, tak!

- Lasse
Avatar billede LasseCompaq Nybegynder
21. juni 2010 - 17:30 #1
Compaq *
Avatar billede ggxdg Nybegynder
21. juni 2010 - 17:33 #2
Hvis det er en Vista recovery CD/ styresystem CD du har, så vil det være Vista ja :P

Du vil efter al sansynlighed lave formateringen gennem installeringen af windows, så uden en recovery CD / styresystem CD, kommer du nok ikke rigtigt nogen steder med din formatering.
Avatar billede LasseCompaq Nybegynder
21. juni 2010 - 17:38 #3
Okay ... har opdaget et problem. Når jeg vil formatere Lokal disk (C:) står der: "Den indeholder den version af Windows, som du bruger. Hvis denne diskenhed formateres, kan computeren muligvis ikke køre." Kan jeg så ikke formatere den?
Avatar billede LasseCompaq Nybegynder
21. juni 2010 - 17:39 #4
Hm, har nu ikke så meget forstand på det. :( Og det er nok sådan en CD jeg skal bruge så.
21. juni 2010 - 18:05 #5
Er den 'født' / købt med [Windows Vista Home Premium] ?

Læs evt. her -> http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01778684&tmp_track_link=ot_faqs/top_issues/da_dk/c01778684/loc:4&lc=da&dlc=da&cc=dk&lang=da&product=3932389 mht. "Factory Recovery"

---

PS: Husk at 'pænt' følge op på dine tidligere spørgsmål ->
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/LasseCompaq (Dem der ikke er grønne)
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5
Avatar billede lzs Nybegynder
21. juni 2010 - 19:08 #6
Det er meget nemt at formatere en computer, men det nemmeste ville nok være at spørge din far om han ikke kan vise dig, hvordan man gør..
21. juni 2010 - 19:28 #7
... Jooooo - selve FORMATERINGEN -> INSTALATION er sådan set nemt nok. Men derefter kommer sansynligvis problemet med korrekte driver/software og opsætning/optimering af samme!!!

Så det med en halv time - Hmmm... Måske hvis der bare skal indlæses et RÅ IMAGE instalation. Derefter MANGE opdateringer fra WindowsUpdate + Sikkerhedsprogram med opdatering af samme ... osv osv osv ... med 117 genstarter ind imellem...

---

<LasseCompaq>: Du vender vel tilbage ?
30. juli 2010 - 20:15 #8
Nå - du glemte (også her) at vende tilbage ???
Avatar billede LasseCompaq Nybegynder
30. juli 2010 - 20:25 #9
Der er ikke den knap, så jeg kan give dit svar points? :S
Avatar billede LasseCompaq Nybegynder
30. juli 2010 - 20:39 #10
Kan du ikke skrive en kommentar som svar, karise_larry?
30. juli 2010 - 22:05 #11
Ping...
(Dette er så et [svar]...)