Avatar billede bravo123 Nybegynder
21. juni 2010 - 12:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Underformular på faneblade

Hej

Jeg har en formular med to faneblade, på faneblad 2 har jeg en underformular der skal køre en query baseret på input fra faneblad nr. 1, hvordan gøres det?
Avatar billede Ialocin Novice
21. juni 2010 - 23:00 #1
Hej bravo123

Prøv følgende ...

I kriteriedelen under det feltnavn i forespørgslen bag din underformular, hvorpå du ønsker at forespørge på, indtaster du:

Like IIf(IsNull([forms]![frmFaneblade]![txtNavn].[value]);"*";[forms]![frmFaneblade]![txtNavn].[value])

Hvor:
[frmFaneblade] skal være navnet på din formular, hvorpå du har dine faneblade.

og

[txtNavn] skal være dit feltnavnet fra faneblad nr. 1, hvori du taster det input der ønskes forespurgt på i forespørgslen bag din underformular.
... til sidst opretter du følgende kode under "AfterUpdate" hændelsen, i dit input felt på faneblad nr. 1:

Private Sub txtNavn_AfterUpdate()
Form_frmFaneblade.frmNavn.Requery
End Sub

Hvor "frmNavn" skal være navnet på din underformular.

Hvis det er for kryptisk ?? vil jeg gerne maile dig et eksempel ?

Mvh Nicolai
Avatar billede bravo123 Nybegynder
22. juni 2010 - 08:21 #2
Tusinde tak det virker rigtigt godt
Avatar billede bravo123 Nybegynder
22. juni 2010 - 08:23 #3
tak for den gode hjælp det virker rigtigt godt
Avatar billede Ialocin Novice
22. juni 2010 - 08:44 #4
Hej Bravo

Det var så lidt.

Og så har du faktisk givet dig selv dine point :o)

mvh Nicolai