Avatar billede salsa09 Nybegynder
21. juni 2010 - 07:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

USB Problem med ny notebook??

Jeg har lige købt en Medion Akoya Notebook P8612 fra Aldi.
Jeg køre windows 7 32 bit.
Problemet er når jeg tilslutter en usb harddisk 2½" dvs. den der får strøm fra usb stikket, så står den bare og siger underlige klik lyde. Harddisken virker på andre pc'er. Jeg har prøvet med en anden usb hd også, problemet var det samme. Andre usb enheder virker fint? Har prøvet usb nøgler, kamera og mus, ingen problemer der??
Avatar billede 50ccm Juniormester
21. juni 2010 - 07:22 #1
Det er sikkert fordi computeren ikke kan leverer strøm nok i 1 USB stik, til mange 2,5" HDD følger der en USB ledning med med 2 stik i den ene ende, så den kan trække strøm ud af 2 USB porte.

http://www.av-cables.dk/computer_kabler/usb_kabel/usb_kabel/usb_stroemkabel/usb_stroemkabel_20_06_m_4027_da.html

VH
50ccm
Avatar billede salsa09 Nybegynder
21. juni 2010 - 10:06 #2
Hvis det er det der er problemet, har jeg et nyt, da min eksterne HD ikke har et mini usb stik i den anden ende. men derimod et et underligt fladt et, der ligesom er delt op i to den ene lidt større end den anden. ved ikke hvad det hedder, men kunne ikke se stikket inde på den kabel side!. Findes der evt. ikke et der ender i et usb hun stik?
Avatar billede 50ccm Juniormester
21. juni 2010 - 10:23 #3
Ok hvis du har mulighed for det så kunne du prøve og sætte den til en Stationær pc for og teste den, de plejer og kunne leverer strøm nok i 1 stik.

Et dobbelt stik med Hun i den anden ende finder du her.

http://www.av-cables.dk/computer_kabler/usb_kabel/usb_kabel/usb_stroemkabel/usb_stroemkabel_20_03_m_4031_da.html
Avatar billede 50ccm Juniormester
21. juni 2010 - 10:45 #4
UPS, så ikke lige du havde testet på anden pc.
Avatar billede salsa09 Nybegynder
02. september 2010 - 05:55 #5
De har desværre ikke det kabel, så problemet er ikke løst :O(
findes der et usbstik der samler to hunstik i et´ hunstik?
Avatar billede salsa09 Nybegynder
08. november 2011 - 07:59 #6
Har aldrig fået løsningen, så købte en ny extern hdd. Så luk bare tråden!
Avatar billede 50ccm Juniormester
08. november 2011 - 11:10 #7
Ok