Avatar billede Jalokins Nybegynder
20. juni 2010 - 23:06 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

XP starter ikke op

Jeg har problemer med min pc. Når jeg tænder den kommer siden hvor XP loades. Efter lidt tid går skærmen i sort og pc'en starter forfra og loader igen XP, og sådan fortsætter det.. Ved ikke hvad jeg skal gøre. Håber der er nogen der kan hjælpe!
Avatar billede Thalmann Nybegynder
20. juni 2010 - 23:38 #1
Har du skiftet noget hardware eller installeret noget software?
Avatar billede Thalmann Nybegynder
20. juni 2010 - 23:38 #2
Selvfølgelige mener jeg noget nyt hvorefter det begyndte at gøre dette :)
Avatar billede lzs Nybegynder
21. juni 2010 - 00:28 #3
Prøv med en windows xp boot cd og se om det kan få dig ind i windows.
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. juni 2010 - 00:29 #4
Hvis du har en instalations cd foreslår jeg at du følger denne tråd.
http://www.helgec.dk/xp-repair.html
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2010 - 06:13 #5
Jeg syntes altid et systemgendannelse fra fejlsikret (F8 under opstart) er et forsøg værd:

http://www.dedoimedo.com/computers/opensuse-install.html
Avatar billede Jensen DK Novice
21. juni 2010 - 07:53 #6
Prøv med en CHKDSK.
Læg din XP cd i drevet og boot op på den, tryk på en tast for at fortsætte  første gang du får mulighed for det tryk på " R " for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren, skal kun gøres
Hvis du vil afslutte nu.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)
Har du kode så indtast og tryk enter.

Hvilken Windows-installation vil du logge på, tast: 1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du nu:  chkdsk c: /p /r  (+tryk på ENTER ) husk afstand mellem c: og /
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter

Uden XP skive.
Gå i start, kør og skriv cmd klik enter, du kan nu ud for den blinkende Kørser skrive chkdsk /f/r klik enter, du bliver nu
spurgt om du vil udføre handlingen ved næste genstart, tast j for ja, så skriver du exit og klik enter
Genstart nu,  lad den køre færdig, kan tage ½ til en time.
Avatar billede Jalokins Nybegynder
21. juni 2010 - 11:35 #7
Tak for svarene! Vil lige prøve om nogle af tingene virker!
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
22. juni 2010 - 13:34 #8
Har også prøvet dette, uden jeg selv havde pillet ved noget.

Det kan være boot-rækkefølgen. Hvis den står til:

Floppy
Dvd
dvd
hdd

Så kan den ikke starte, fordi den prøver at starte fra nummer 3. Sæt den til

Dvd
Floppy
Hdd

Det virkede for mig.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
22. juni 2010 - 13:36 #9
Hvis du har spørgsmål til hvordan du gør det, så skriver du bare :)
23. juni 2010 - 21:13 #10
<Jalokins>: Hvad endte denne tråd med ?
Avatar billede Jalokins Nybegynder
23. juni 2010 - 23:07 #11
Jeg fulgte silbidors råd og lavede chkdsk, hvilket viste sig at virke.
24. juni 2010 - 06:24 #12
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4

(Så det er ikke dig der skal lægge [svar] - er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...)
Avatar billede Jensen DK Novice
24. juni 2010 - 07:00 #13
Så lægger jeg et svar for #6 som du så kan acceptere, det giver mig de udlovede point og spørgsmålet er lukket.