Avatar billede nk905 Nybegynder
19. juni 2010 - 22:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Køb af stationær

Hej, folkens!

Jeg skal til at købe en stationær computer og er igang med at undersøge nogen ting...Det er ikke noget jeg har gjort før, så ville spørge om nogen ting...Jeg tænker at allerførst skal man vælge den type processor man vil have og så tage resten ud fra det...Jeg har undersøgt de forskellige processorer og det virker som for tiden er der 2 klasser, som er ret kraftige og ikke alt for dyre...Det er Intels i5-serie og AMD's Phenom serie...Er det en rimelig betragtning? Eller er det noget vigtigt jeg har overset? F.eks. Athlon? Men tænkte at Phenom er bedre...Jeg har også sagt at jeg minimum skal bruge 4 GB DDR3 RAM og jeg leder efter en færdigsamlet computer i prisklassen (3.500-5.500)...Efter at have sat de oplysninger ind på edbpriser.dk, har jeg fået 12 mulige computere, men tænker inden jeg venter med spørge hvilken folk ville anbefale.
Skal iøvrigt siges at jeg ikke skal spille tunge spil på computeren, men vil alligevel have rigeligt med regnekraft og gerne kunne se film på den...
Avatar billede nk905 Nybegynder
19. juni 2010 - 22:13 #1
Glemte at sige jeg også har taget i3-serien med i søgningen...
Avatar billede ostefar Nybegynder
21. juni 2010 - 01:46 #2
Hej.
Det kommer meget an på hvad du skal bruge den til, er det spil o.lign. kan Phenom II X4 serien anbefales. Er det til øvrigt brug vil jeg nok kaste pengene efter en i5 processor :) De minder meget om hinanden, så du kan næsten ikke gå galt i byen.
Avatar billede nk905 Nybegynder
21. juni 2010 - 13:49 #3
Oki, jeg er kommet frem til følgende computere så:

http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=&qft=&s=popularity&cpath=1-1-49&qt=Fql&nf=price%3a[4000%3b5500]%C2%A7strmatrix3%3a^%22Core+i5+%C2%A40.0000000000%22%24[MultiValSep]^%22Core+i7+%C2%A40.0000000000%22%24[MultiValSep]%C2%A7specifictaxonomy%3a^%22Computer|1%2fStation%C3%A6r+-+f%C3%A6rdigsamlet|49%22%24

Hvilken ville passe bedst, hvis man ikke skal spille spil? Tænker nu på at tage den der hedder officeline...Kunne selvfølgelig også tage i7'eren øverst, men ved ikke om det er prisen værd...
Avatar billede ostefar Nybegynder
25. juni 2010 - 21:47 #4
Det er allesammen gode bud, dog tror jeg hurtigt du vil blive ked af grafikkortet, da der ikke rigtig er nogen af dem der er ret stærk på det område. Jeg kan se du har sat dit budget til max. 5500,- hvis du vil ofre en lille smule mere, vil jeg sige at denne er et rigtig godt bud:
http://topdata.dk/product.asp?product=7011
Der får du et fint GTX 470 :)
Avatar billede nk905 Nybegynder
29. juni 2010 - 15:28 #5
Hej!

Jeg endte med at købe en Acer Aspire X3300, som jeg foreløbigt er ret tilfreds med:) Mange tak for din hjælp!