Avatar billede Joabif Nybegynder
19. juni 2010 - 17:05 Der er 18 kommentarer

Alle programmer er .lnk filer. Hvordan ændres de til .exe?

Alle programmer er blevet til .lnk filer ved en fejl.
Hvordan fås de tilbage til normal?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juni 2010 - 17:44 #1
fra en dos-boks:
ren *.lnk *.exe
hvis det er 'globalt' så start i c:\ og sæt /s efter.
Alle din genveje dør i samme process - bla din startmenu, som skal være lnk
Det bedste er at genindlæse din total-backup - alternativ gemme data nu, og starte forfra med formatering osv...
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
19. juni 2010 - 17:46 #2
.ink-filer er genvejs-filer på din computer. Hvis du fx opretter en genvej på dit skrivebord til fx Word eller andre programmer, bliver de til ink-filer. EXE-filer er den filtype som INK-genvejen henviser til når man åbner dem.
Avatar billede Joabif Nybegynder
19. juni 2010 - 18:07 #3
Jeg tror jeg har skrevet noget forkert så. Alle ikoner er internet explorer ikoner. Altså standardprogrammet til at åbne filerne er sat til at være internet explorer.

Skal man ændre standardprogrammet for at få de normale filer, programmer og ikoner tilbage?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juni 2010 - 18:42 #4
du skal ind i regedit
find .exe i listen HKEY_CLASSES_ROOT\.exe
ret 'Content Type' til 'application/x-msdownload'
og der skal kun være et underpunkt 'PersistentHandler' og det skal være som under .com
Evt andre underpunkter skal slettes.
19. juni 2010 - 18:43 #5
Velkommen til E. ...

Under hvilket system:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Hvordan er det sket ?

!!! Systemgendannelse !!! er det bedste/sikreste...
Avatar billede Joabif Nybegynder
19. juni 2010 - 18:52 #6
#4 Alle punkter står allerede som du skriver.

#5 Windows 7

Det skete ved at et program (Football Manager) ikke ville åbne, og jeg prøvede at gå ind at klikke 'åbn med' og så en fil inde under Football Manager (Spørg mig ikke hvorfor). Dette ændrede så alle ikoner til Football Manager ikon. Jeg prøvede så det samme bare med Internet Explorer i et forsøg på at rette fejlen, men det var som du formentlig ved ikke det det rigtige.

Systemgendannelse har jeg kigget på efter inspiration fra en anden tråd, men programmet vil ikke åbne (Det er formentlig også påvirket)
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juni 2010 - 19:02 #7
så er vi tilbage ved #1, sidste sætning.
God arbejdslyst...
19. juni 2010 - 19:02 #8
Systemgendanelse i "fejlsikker" tilstand ???
Avatar billede Joabif Nybegynder
19. juni 2010 - 19:37 #9
Det er prøvet nu. Ingen hjælp der. Systemgendannelse er en lnk-fil. Den går på nettet når jeg klikker
19. juni 2010 - 19:45 #10
AV!!!

http://www.dougknox.com/xp/file_assoc.htm ->
http://www.dougknox.com/xp/fileassoc/xp_exe_fix.zip
(Bør nok 'pakkes' ud på en anden PC først, så du får en *.REG fil...)
Avatar billede vejmand Juniormester
19. juni 2010 - 19:45 #11
Systemgendannelse er en lnk-fil
Kan du ikke omdøbe den til en exe fil?
Avatar billede Joabif Nybegynder
19. juni 2010 - 19:53 #12
#11

Hvordan? Det er jo som sådan det jeg tror der er galt med samtlige filer, at de er omdannet fra .exe til .lnk
Avatar billede vejmand Juniormester
19. juni 2010 - 19:59 #13
Højreklik -> Omdøb

Husk at fjerne flueben i "Skjul filtypenavne for kendte filtyper" i mappeindstillinger først....
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juni 2010 - 20:05 #14
jeg mener at huske, at der var en virus, der lavede tilsvarende.
Du er på Herrens mark... Shit happens.
Du kan - hvis alt andet glipper - kopiere dine data via en linux-live-cd (ubuntu er let at gå til).
Bare sørg for, at du har fx en ekstern harddisk eller usb-stik, der er store nok til at rumme dine data.
Avatar billede Joabif Nybegynder
19. juni 2010 - 20:06 #15
"NTVDM.EXE holdt op med at fungere, er svaret, når jeg omdøber fra 'system restore.lnk' til 'system restore.exe' og klikker.
19. juni 2010 - 20:18 #16
PS:
Det er IKKE selve *.EXE filen der er 'omdøbt' til *.LNK !
Det er "tilhørsforholdet" - altså informationen om hvilket program der skal bruger til pågældende fil der er gået i kludder...
Avatar billede bolle88h Nybegynder
10. november 2010 - 10:04 #17
Det samme er sket for mig efter at have installeret Football Manager 2011...
Avatar billede bolle88h Nybegynder
10. november 2010 - 13:06 #18
Til alle dem som stadig bøvler med deres links, brug da denne .reg fil; virkede for mig.

http://www.winhelponline.com/fileasso/lnkfix_vista.zip

oprindelse:
http://www.makeuseof.com/answers/change-fix-file-associations-windows-7/