Avatar billede mcholm Nybegynder
16. juni 2010 - 13:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

clone linux disk med windows pc

Hejsa

jeg skal have klonet en gammelt IDE flash disk over til et CF kort

jeg har kun selve IDE flash disken og det er instaleret en linux redhat 7,2 Enigma  og andre aplikationer  som jeg ikke har installationen til    jeg skal "bare" have clonet kortet over på en compact flash som kan bootes fra  håber at i kan hjælpe

( selve hardvaren er ved at være gammelt og ustabilt  så derfor ar mit problem opstået)

Mvh MArtin
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2010 - 09:58 #1
DEt kan du da gøre med en live-cd  f.eks. KNOPPIX www.helgec.dk/knoppix.html
Avatar billede mcholm Nybegynder
25. juni 2010 - 12:08 #2
hejsa

undskyld det sene svar      man kan du ud dybe det lidt ?  Mvh MArtin
Avatar billede mcholm Nybegynder
25. juni 2010 - 12:10 #3
ok men jeg flemte lige at jeg ikke har mulig hed for at bruge cd  kan en usb evt bruges ?
Avatar billede mcholm Nybegynder
06. juli 2010 - 11:57 #4
hej igen    så fant jeg en vertion af knoppix som kunde boote på en usb    men hvordan finder jeg selce programet til at klone en disk med ?
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2010 - 13:25 #5
Alle KNOPPIX versioner kan boote fra USB  -

"men hvordan finder jeg selce programet til at klone en disk med ? "

Det gøres fra "root shell" se kommandoerne på http://www.helgec.dk/dd-command.htm
Avatar billede mcholm Nybegynder
15. juli 2010 - 09:04 #6
hvordan får jeg promten fram    TX Terminal ? elelr irun ?
Avatar billede mcholm Nybegynder
07. oktober 2010 - 21:17 #7
Hejsa

så fant jeg en løsning  boot clonzilla på en usb pen

men tak for hjælpen