Avatar billede Thomasme Nybegynder
16. juni 2010 - 00:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Musetaster virker ikke i Full-Screen program

Hej

Jeg har vha. denne guide fået aktiveret musetaster:
http://www.microsoft.com/enable/training/windowsxp/mousekeys.aspx

Mit problem er, at så snart jeg starter et full-screen program, holder de op med at virke.

Er der nogen måde at tvinge musetaster til at virke, selvom jeg kører et full-screen program? (at køre programmet i windowed mode er ikke en mulighed, da det jeg skal bruge det til kræver full-screen)
Avatar billede vejmand Juniormester
16. juni 2010 - 01:15 #1
Husk, dobbeltspørgsmål er ikke tilladt ifølge Ekspertens regler.
Du skal derfor selv lukke dette igen.....
Avatar billede Thomasme Nybegynder
16. juni 2010 - 11:14 #2
Så lukker jeg den anden, da jeg gerne vil udlove nogle flere point for et svar.
Avatar billede Vandreren Novice
16. juni 2010 - 11:50 #3
Musetasterne ligger på de numeriske taster. Dit problem er vel, at omtalte spil reserverer de numeriske taster andre funktioner.

Undersøg om du har mulighed for at ændre konfigurationen af taster (keys) i spillet, så du kan undgå at bruge numeriske taster til spillets egne funktioner.
Avatar billede Thomasme Nybegynder
16. juni 2010 - 12:50 #4
hm nej de er ikke reserveret af spillet. Ingen af numlock knapperne findes i listen over 'controlls'.

De numeriske taster aktiveres/deaktiveres jo af numlock tasten. Kan det være noget med at spillet deaktiverer det numeriske tastatur automatisk?

I så fald, er det muligt at tildele mouse-keys funktionerne til andre knapper på keyboardet?

Eller tvinge spillet til at aktivere de numeriske knapper?

Eller er jeg ude på et sidespor?
Avatar billede Vandreren Novice
17. juni 2010 - 17:47 #5
Det lyder rimelig nok. Men problemet er, at spil er designet til at overtage betydninger af taster og tastaturgenveje - overtage fra styresystemet.

Jeg har søgt efter et trejdepartsprogram, der kunne give musetaster i spil, men jeg kan ikke finde noget, beklager.
Avatar billede Thomasme Nybegynder
17. juni 2010 - 17:52 #6
Ok. Ellers tak for hjælpen. Jeg leder videre
Avatar billede Vandreren Novice
10. juli 2010 - 15:09 #7
Hej igen :)

Måske kan dette program hjælpe dig til at få musetaster i dit spil.
http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enhancements/RH-Mouse-Emulator.shtml
Avatar billede Thomasme Nybegynder
10. juli 2010 - 17:34 #8
Tak for linket. det virker dog ikke. Noget tyder på at at spillet blokerer alle forsøg på at tildele funktioner til bestemte taster.
Avatar billede Thomasme Nybegynder
13. juli 2010 - 09:19 #9
Jeg skrev en mail til ham der har lavet programmet "mouse emulator". Ifølge ham er det DirectX, som gør at det ikke virker
Avatar billede Thomasme Nybegynder
06. oktober 2010 - 13:06 #10
lukket