Avatar billede cshein Nybegynder
14. juni 2010 - 12:28 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Rettigheder til systemfil,

Hej Eksperter,

Jeg har fundet følgende:

http://www.tech-recipes.com/rx/2204/vista_how_to_take_ownership_system_file/

Som jeg skal bruge fordi Vista har mærket nogle af mine musikfiler som systemfiler og skjult dem så jeg ikke kan bruge dem. Er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg skal skrive kommandoen når det er mappen: C:\Users\Christian S S Hein\Mit Musik\Album som jeg gerne vil have rettigheder over.

PÅ forhånd mange tak
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
14. juni 2010 - 12:42 #1
jeg ville lave det over hele din musik mappe for nemhedens skyld:

<! START OF

takeown /f "C:\Users\Christian S S Hein\Mit Musik\"
icacls "C:\Users\Christian S S Hein\Mit Musik\" /grant "Christian S S Hein":f

END OF !>

Det sidste før :f skal være dit brugernavn, det er hvad jeg mener vil være det rigtige, men hvis der står noget andet i din sikkerheds egenskaber så skriv det rigtige

Dette er en dobbel post fra til spørgsmålet på:
http://www.eksperten.dk/spm/912072
Avatar billede cshein Nybegynder
14. juni 2010 - 14:05 #2
svar
Avatar billede cshein Nybegynder
14. juni 2010 - 14:05 #3
lukker