Avatar billede thadoews Nybegynder
14. juni 2010 - 09:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Oplysninger ud af min bærbare

Hej.

Jeg har følgende problem med min computer:
http://www.eksperten.dk/spm/911921

Den læser ikke BIOS når den starter op og kommer så heller ikke længere...

Jeg har så taget kontakt til Acer, som vil have den til reparation.
Jeg har så en del oplysninger som jeg meget gerne vil have ud af den! Hvordan gør jeg det?

Jeg har 2 eksterne harddiske og fået lov at pille harddisken ud og tømme den og sætte den tilbage. (Garantien dækker ikke hvis noget går i stykker). Jeg har værktøjet til det, da jeg selv har bygget computere for ca. 10 år siden...

Men jeg er ikke sikker på hvordan jeg lige ordner det.
Nogen der kan hjælpe med dette? :)
Avatar billede den33 Nybegynder
14. juni 2010 - 09:25 #1
Du kan eventuelt brænde en knoppix cd starte din maskine op med den. så for du adgange til alle dine filer som du så kan smide ned på en usb pind.
Det er meget enklet.

http://www.knoppix.net/
http://www.helgec.dk/knoppix.html
http://www.eksperten.dk/spm/911692#reply_7603561
Avatar billede thadoews Nybegynder
14. juni 2010 - 09:33 #2
Den vil starte op selvom at min computer ikke loader BIOS?
Jeg er vild med idéen. Men er ikke sikker på at det vil virke, for jeg kan læse at man skal ændre boot rækkefølgen og det kan jeg jo ikke :(
Avatar billede den33 Nybegynder
14. juni 2010 - 09:44 #3
det er et forsøg værd.
Har du ikke en windows cdrom (eller anden cd du kan putte i din cd, så du kan se om den kan boote på cd.
Hvis du har en windows cdrom kan du også prøve at kører en repair.

http://www.helgec.dk/xp-repair.html
Avatar billede thadoews Nybegynder
14. juni 2010 - 09:51 #4
Har prøvet med windows cdrom... Men jeg prøver med dit Linux program :) Ellers må jeg have fat i den store skruetrækker ;(
Avatar billede thadoews Nybegynder
14. juni 2010 - 11:56 #5
Det virker ikke... :(
Den vil ingenting, sort skærm som før.
Andre forslag?
Avatar billede qw_freak Nybegynder
15. juni 2010 - 23:05 #6
hvis din bios fejler, så er der ikke andet at gøre end at tage din hdd ud og overføre filerne "manuelt" på en anden pc.

Bios er den del af computeren der fortæller hvordan hardwaren skal arbejde sammen med det digitale, kommer den ikke op at køre er der ikke nogen dele af din computer der kan snakke sammen!
Avatar billede den33 Nybegynder
16. juni 2010 - 08:23 #7
Hvad med at prøve at flash bios?. Men ved ikke hvor meget den skal kunne starte op før det kan lade sig gøre.
Avatar billede thadoews Nybegynder
17. juni 2010 - 09:30 #8
qw_freak > Det gjorde jeg også. Den ryger til reparation nu :)

Den er helt død nu, heh...

den33 > tak for den store hjælp :) Men har også prøvet at flashe bios, men det hjalp ikke. Den er HELT ovre ;(
Sikkert nyt bundkort...

Jeg lukker og slukker den her :)
Avatar billede den33 Nybegynder
17. juni 2010 - 09:39 #9
NP,, bare det kommer til at virke.
Avatar billede thadoews Nybegynder
24. juni 2010 - 18:12 #10
Har fået min computer tilbage fra Acer. Det tog 8 dage fra jeg sendte den afsted til jeg modtog den igen. :)

Computeren fik skiftet bundkort og virker igen :)

Skift bundkortet, hvis andre sidder i samme situation :)