Avatar billede henrikharling Nybegynder
10. juni 2010 - 23:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til køb af bærbar...

Hej Alle

Jeg skal bruge en Lenovo Thinkpad, men dem jeg kigger på ligger på priser mellem 8.000,- og 27.000,- og det er immervæk noget af et spring.

Jeg har forholdsvis styr på Solid State Disk, rpm på alm diske, Ghz osv. Det jeg har brug for hjælp til er indbygget internet.

Er det nok at den har indbygget simkortlæser? - altså kan man, hvis den har indbygget simnkortlæser, bare smide sit simkort i den, og gå på nettet? - Eller skal man / kan man / få dem med abonnement...

Spørgsmålet er så: Hvad er bedst... og hvad skal jeg lede efter.?
Smid gerne et link eller to, hvis i har et bud :-)

Tak
Avatar billede besle Nybegynder
11. juni 2010 - 13:02 #1
Mig bekendt skal man da ikke bruge simkort for at gå på internettet?
De mest almindelige internet går fra enten USB portene, via et Lan stik, eller over Wifi?
Avatar billede henrikharling Nybegynder
11. juni 2010 - 13:46 #2
Det er fuldstændig korrekt besie,...

Men man kan i dag købe f.eks en Acer Netbook gennem firmaet 3, med indbygget net, og man kan få maskiner med indbyggede simkort.

Fordelen er at man ikke er afhængig af at huske sit usb-modem, eller afhængig af at der er wifi i nærheden.
På denne måde er internettet indbygget i computeren, og man er på så snart man tænder computeren.

Mit spørgsmål går i retning af at jeg ikke ønsker at købe en billig Acer hos 3, men gerne vil have en bedre kvalitet. Det mener jeg man får hos Lenovo, og jeg vil egentlig bare vide om det er nok at der er simkortlæser i, eller om der er gjort andet med de Acer maskiner 3 sælger med indbygget net.
Avatar billede besle Nybegynder
11. juni 2010 - 16:37 #3
Ah jah, kan godt se hvad du mener nu.

Men nej, har ikke hørt det om andre end de computere som umiddelbart har en aftale med 3, eller lignende internet udbyddere.
Avatar billede henrikharling Nybegynder
11. juni 2010 - 18:32 #4
Hej igen

Det må der være når man kan købe computere med simkortlæser.
Håber der er nogen der har erfaring med det som ser den her tråd :-)
Avatar billede besle Nybegynder
11. juni 2010 - 19:39 #5
Noget i denne retning du søger?
http://h10130.www1.hp.com/3g/
Avatar billede henrikharling Nybegynder
11. juni 2010 - 20:24 #6
Det er præcis den slags jeg leder efter.

Det der så er interessant for mig, er om jeg kan købe en Lenovo med indbygget simkort-læser, og så købe et simkort med abonnement (evt. hos 3), og så bare være på...

Problemet er at jeg ikke ønsker en Acer eller HP, men Lenovo :-)

Men det bør vel kunne lade sig gøre - hvorfor ellers smide simkort-læser i :-)
Avatar billede besle Nybegynder
11. juni 2010 - 20:28 #7
Hvis Lenovo'en har 3G modem indbygget skulle det da gerne virke?
Avatar billede henrikharling Nybegynder
17. oktober 2010 - 19:01 #8
Har købt en T5oo med indbygget Simkort læser, og jeg er på nettet.
Fuck det er fedt. :-)

Smid et svar Besle, så kan du få pointene :-)
Avatar billede besle Nybegynder
17. oktober 2010 - 20:56 #9
Da jeg næsten aldrig er her på Eksperten ret meget længere, ville jeg syntes du godt kan beholde dine point :D
Men det er godt at du har fået det du ville^^
Avatar billede henrikharling Nybegynder
17. oktober 2010 - 21:33 #10
Ok, så snupper jeg dem selv, da jeg ikke kan lukke tråden uden...
Avatar billede henrikharling Nybegynder
17. oktober 2010 - 21:34 #11
Hmmm, det hjalp ikke. Hvordan lukker man en tråd? :-)