Avatar billede henrik25 Nybegynder
10. juni 2010 - 17:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tvix og Qnap kan ikke se hinanden igennem TDC Homebox

Jeg har fået tdc Duo og derved fået en tdc homebox. Den har erstattet min gamle router.
Min Qnap219 og min Tvix (media player) er begge forbundet til TDC homeboxen med et kabel.

Jeg har ip adressen på min NAS og taster den ind i min tvix som jeg plejer. Jeg kan fra min tvix godt pinge nassen (det går godt). Men den kan ikke se mine folders som er sharet med NSF.
Det hele har jo kørt med min gamle router, så jeg mistænker måske at der skal åbnes for en port (min nas bruger port 8080) i tdc's homeduo box.

Det eneste jeg kan finde i admin opsætningen i den box er dog en port-omdirrigering. Men der skal jeg skrive fra port x til port y. I min gamle skulle jeg jo bare åbne for en port.

Hvad gør jeg ?
Avatar billede henrik25 Nybegynder
11. juni 2010 - 17:24 #1
Slet ikke nogen der har nogle gode ideer ?
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
12. juni 2010 - 01:18 #2
øhhh, det virker lidt mærkeligt.. der er jo ikke noget NAT med i billedet her da det hele køre på samme LAN, så derfor kan jeg ikke se at der nogen steder du skal åbne for nogen porte..

det lyder altså mere som en opsætningsfejl på dit netværk..

tjek Ip opsætningen på alle dine enheder at de ligger i samme net for at de kan nåes!

Og når det nu er sagt, hvad er det så for en homeboks du har fået ?
det er dem alle hvor det er lige meget hvad du sætter til hvilket stik!
hvordan ser boksen ud, og hvordan ser stikkene ud?
Avatar billede henrik25 Nybegynder
04. august 2011 - 10:23 #3
Jeg rodede selv rundt og fik det til at virke