Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2001 - 10:28 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Adsl netværk 2 pc\'er virker ikke

Jeg har problemer med den ene pc\'er på adsl (256/128)netværket. Pc\'en er en pentiumII mmx 450 mhz med 128 mb ram. Jeg har win98 2.udg. Netværkskort 100/10 m ethernet pci adapter og klientprogram til microsoft netværk og tcp/ip installeret. Problemet er at når pc\'en har været slukket en nat, har den mistet forbindelse til internettet. Inde i kontrolpanel/netværk ser alt normalt ud.Men når jeg søger på internettet kan den ikke åbne nogen sider. Har prøvet at geninstallere pc\'en 2 gange. Det hjælper ikke. Min anden pc virker fint! Har nogen et godt råd?
Avatar billede mayntzhusen Nybegynder
22. juli 2001 - 13:32 #1
Det lyder som om at du har sat den til, selv at finde en ip.....
Prøv at åbne din tcp/ip opsætning og sæt en fast ip på...
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2001 - 16:12 #2
Det vil jeg da gerne prøve, men jeg kender ikke ip adressen, -gør du? Og hvorfor har jeg så ikke nogen problemer med den anden pc? Jeg kører igennem en unex switch
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
22. juli 2001 - 21:03 #3
Jeg forstår ikke helt spørgsmålet
Du skriver:
Problemet er at når pc\'en har været slukket en nat, har den mistet forbindelse til internettet......det burde den vel, den burde også komme tilbage når du tænder igen.

Forstår det ikke......hjælp mig lidt på vej
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2001 - 21:46 #4
Ja, den mister ligesom \"evnen\" til at gå på netværket igen.....
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
22. juli 2001 - 22:30 #5
Har du router eller modem
hvilken udbyder, og abonnement
Du skriver at den mister ligesom evnen.....Du er nødt til at beskrive hvad det er den ikke gør/burde gøre, samt hvad du så gør for at komme på nettet igen
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2001 - 22:59 #6
Ok. Hør så her. Den virker f.eks. fint nu. Så slukker jeg og går i seng. Næste morgen kan jeg ikke komme på internettet igen. Den siger at siden ikke findes ,-ligemeget hvilken side jeg prøver. Jeg har adsl fra tdc med switch. Der er 2 pc\'er på. Den ene, som er en ældre pc\'er en den der er problemet, fungerer fint. Den kan jeg komme på internet med det samme efter den har været slukket.
Jeg kan godt se at det lyder underligt, men det er rigtigt.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2001 - 23:01 #7
Husk at du skal skrive som \"svar\" og ikke som \"kommentar\", ellers kan jeg ikke give dig point !
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
22. juli 2001 - 23:03 #8
switch........hvilket abonnement proaccess/netexpress eller????
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2001 - 23:05 #9
netexpress
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
22. juli 2001 - 23:05 #10
Hvad gør du for at få den til at køre på nettet igen....
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2001 - 23:07 #11
jeg har geninstalleret min pc 2 gange, det hjælper
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
22. juli 2001 - 23:15 #12
her står der løsningsforlag, hvis der ikke er nogen der hjælper, så vend tilbage:
http://www.opasia.dk/kundeservice/netexpress2/opkald_siden.shtml
Avatar billede kedde16 Nybegynder
22. juli 2001 - 23:29 #13
jeg har det samme problem du har 2 dynamiske iper ik?? det er fordi at tdc ikke har nok ip lige for tiden´! jeg har snakket med dem! men du skal bare lade den stå lidt så kommer den nok på! det er TDC Adsl Bredbånd ik??
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2001 - 23:37 #14
Kommentar til Eric-Pedersen: Den side har jeg været inde på og alt det har jeg tjekket. Det er ikke det der er galt. Jeg har også talt med tdc som melder \"hus forbi\", -den pc\'er virker jo som de siger.....
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
22. juli 2001 - 23:38 #15
netexpress
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2001 - 23:38 #16
Kommentar til kedde16: det var da rart der endelig er en der ikke tror man er tosset. Tilykke du har det samme problem. Jo, det er tdc bredbånd. Ok , jeg vil prøve at lade den stå lidt næste gang det sker.....
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2001 - 23:40 #17
Til eric-pedersen: hvorfor skriver du \"netexpress\"?
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2001 - 23:42 #18
Skulle det virkelig være rigtigt at tdc ikke har ip-numre nok? Er der nogen der ved om det er korrekt?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
22. juli 2001 - 23:51 #19
fordi at du har netexpress........Det var det som du skrev i \"22/07 2001 23:05:06\"
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2001 - 23:53 #20
Er der noget galt i netxpress?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
22. juli 2001 - 23:57 #21
jo jo.......nu misforstår du

Du skriver:
Til eric-pedersen: hvorfor skriver du \"netexpress\"?

Jeg svarer:
fordi at du har netexpress........Det var det som du skrev i \"22/07 2001 23:05:06\"
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2001 - 23:59 #22
Eric-Pedersen> ved du om det er rigtigt at tdc ikke har ip-numre nok?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
23. juli 2001 - 00:08 #23
De har selvfølgelig ikke uanede mængder af IP-numre, og der kan opstå problemer hvis alle netexpress kunder prøver på at komme på nettet samtidig, men dette er selvfølgelig ikke tilfældet. Man kunne måske teoretisk forestille sig at det kunne give et problem men ikke af en længere varighed som du beskriver. Lyder også underligt at det kun er den ene computer!!!!

Prøv at gå ud i DOS og skriv IPconfig, og skriv tilbage hvad der står....(for at se hvor lang tid du \"låner\" IP-adressen)

Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2001 - 00:10 #24
jeg kan ikke nå at læse hvad der står.....
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2001 - 00:32 #25
jo, nu kom det:
ip-adresse 62.243.268.234
undernetmaske 255.255.255.0
standardgateway 62.243.168.1
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
23. juli 2001 - 00:35 #26
hvad når du skriver det på den anden computer
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
23. juli 2001 - 00:36 #27
ups

IPCONFIG /all

sådan
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2001 - 00:37 #28
øjeblik...
Avatar billede handmade Nybegynder
23. juli 2001 - 00:40 #29
Et lille skud fra sidelinjen:
Når din nr. 2 PC ikke kan finde sider, har du så prøvet om du kan pinge et eller andet i verden?
Fx. 212.54.64.170 som er DNS-server hos WOL...
Det kunne måske være et DNS problem?
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2001 - 00:42 #30
svar til eric-pedersen> med \"all\" fik jeg flere oplysninger: dhcpserver 62.243.168.1, dns 193.162.153.164, 194.239.134.83

Den anden pc giver nøjagtig samme oplysninger så vidt jeg kan se....
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2001 - 00:43 #31
til handmade> næh, det har jeg ikke, for jeg kender ikke noge ip-numre jeg kan bruge til det. Måske kan jeg bruge det du skrev?
Avatar billede handmade Nybegynder
23. juli 2001 - 00:46 #32
ja, det kan du godt. Det var bare en ide for at fokusere problemet lidt:
Er der overhovedet forbindelse ud af huset eller kan den bare ikke få svar på en forespørgsel om adresse->IP.adresse
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2001 - 00:48 #33
jamen jeg har jo prøve flere forskellige adresser uden at det hjalp. Men i morgen vil jeg prøve at pinge den adresse du skrev (hvis jeg ikke er så heldig at problemet ikke er der i morgen)!
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
22. august 2001 - 14:26 #34
Takker for point......virker det nu
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2001 - 14:39 #35
Det virker fint nu. Tak