Avatar billede clausn Nybegynder
22. juli 2001 - 09:26 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Deling af TDC Bredbånd

Hej alle,

Jeg har lige fået installeret TDC Bredbånd, og vil gerne dele forbindelsen mellem de andre pc\'er jeg har.

Jeg har 2 netkort i min server. Hvis jeg prøver at dele forbindelsen på det netkort til internet, skriver den at den skal have ip adr. 192.168.1.1 (eller lign.), men hvordan kan den nogensinde få den adresse hvis den kører med DHCP fra TDC\' side??

Jeg kan godt gå på nettet fra serveren, men ikke fra de andre maskiner som er alle forbundet via en hub til serverens andet netkort.

Min servere er en W2K server, og alle klienterne er W2K Prof.

Er der ikke nogen der kan hjælpe mig??
Avatar billede morten_s Nybegynder
22. juli 2001 - 09:31 #1
Prøv at se på denne side

http://www.stofaclub.com/
Avatar billede tzr Nybegynder
22. juli 2001 - 09:39 #2
du kan også anskaffe dig en router via TeleDanmark. Mener nok at den pris jeg fik smidt igennem røret var omkinrg 400kr. Men ring og hør hvis det har interrese.

/Kenneth
Avatar billede clausn Nybegynder
22. juli 2001 - 09:40 #3
tzr: Sidste gang jeg snakkede med den, mener jeg at det var 1100 kr de skulle have for sådan en fætter.

/ riwen
Avatar billede maxxdigg Nybegynder
22. juli 2001 - 09:41 #4
Connecter du ikke gennem en router?
Avatar billede clausn Nybegynder
22. juli 2001 - 09:50 #5
Nej, jeg har fået - tror nok det er en form for modem - men jeg sætter det til mit 2. netværks kort i min server.
Avatar billede negertt Nybegynder
22. juli 2001 - 10:57 #6
Det er fordi TDC er noget værre pis.....
Avatar billede wikings Nybegynder
22. juli 2001 - 12:22 #7
>negert
Hvorfor skal man altid høre at TDC er \"noget være pis\" eller lign. Jeg har teldk og kender mange andre der har, Jeg har koblet 2 PC\'ere på og kender en der har 5 pc\'ere koblet på. Den ene står ovenikøbet og kører som Linux server og alt kører perfekt.
Speestream routeren virker perfekt når man lærer den at kende, men gælder det ikke alt?
Jeg kender mange der har problemer med CC, men når de lærer at sætte det hele rigtigt op så har de ingen problemer.
Når man kontakter hotline hos de forskellige udbydere kan man da være uheldig, men generelt snakker de da samme sprog. ;o)
Ud fra de 3 jeg har prøvet, CC, Tele2, TDK foretrækker jeg TDK, men det er jo smag og behag, forskellen er ikke så stor. TDK og Brøndby fan,  ;o)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. juli 2001 - 13:19 #8
Jeg købte en billig 5-ports switch ved www.SHG.dk, den gav jeg cirka 500 kr. for. Den hedder Surecom. Port 5 indstilles til Upload, og sluttes til ADSL (bredbånds) modemet. Compoterne sættes til de resterende 4 porte. Dette virker fint på min TDC Bredbånd.

Her er prisen og beskrivelsen fra SHG:
Varenr Producent Model        Beskrivelse            Pris
240102  Surecom  SU-EP-805X-R  5-port Nway Miniswitch 10/100 Mbit, 575 kr.
Avatar billede clausn Nybegynder
22. juli 2001 - 13:24 #9
Jeg er ikke ude på at købe noget ekstra udstyr til min adsl...
Det skal kunne sættes op, så man kan dele forbindelsen via en server (eller bare en maskine med 2 netkort)

/ riwen
Avatar billede morten_s Nybegynder
22. juli 2001 - 14:05 #10
Ja men hvordan du gør kan du læse her
http://www.stofaclub.com/
Avatar billede tzr Nybegynder
22. juli 2001 - 16:37 #11
riwen: Det kan godt være, kan ikke huske det. Jeg har ikke kontanter til én alliegevel, sååå
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. juli 2001 - 08:27 #12
riwen>> Så skal serveren jo bare køre for at der er ADSL på den anden maskine....
Avatar billede dengalespuler Nybegynder
28. juli 2001 - 02:25 #13
Jeg har gjordt det samme som dig! og det er ufatteligt nemt over en hub!
Avatar billede arno Nybegynder
08. august 2001 - 20:12 #14
riwen...

Har du en IIS \'er kørende på din TDC | adsl ???
Havde du problemer med den ???
Hvordan har du løst det ? hvis du har ??

/arno - arno@striblandevej.com
Avatar billede beta Nybegynder
12. august 2001 - 15:03 #15
morten_s> www.stofaclub.com linker til www.nettohost.dk, hvor ser du det med den ADSL beskrivelse ?!

Avatar billede djeclemen Nybegynder
12. august 2001 - 15:08 #16
Det du skal gøre er!!

det ene netkort i din server skal køre via. dhcp til dit bredbånds modem via. krydset kabel!!

det andet kan du give en internal adr. som 192.168.1.1 dine klienter skal så have

IP Address. . . . . . . . . . . . :192.168.1.x
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
Primary WINS Server . . . . . . . : 192.168.1.1

så virker det
Avatar billede djeclemen Nybegynder
27. august 2001 - 10:02 #17
takker for point