Avatar billede skovs Nybegynder
09. juni 2010 - 21:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lås OS under installation

Er der nogen der kender en util, som låser maskinen for fx. ctrl+alt+delete. Således at bruger ikke kan påvirke maskinen under fx installation af software eller tilsvarende.

Den skal altså kunne låse for brugerinput på minimum Winxp og skulle kunne tændes og slukkes efter behov. Fx. med en lignende kommando: Util.exe /on og Util.exe /off,

Endnu feder ville det være hvis man også kan vise et infobillede til brugeren, også selv om maskinen er låst. Og så vil det også været et plus, hvis den er gratis..... ;-)
Avatar billede Vandreren Novice
09. juni 2010 - 21:55 #1
Windowstast + L
Avatar billede skovs Nybegynder
09. juni 2010 - 22:04 #2
Håber det er en joke ;-).....det løser intet.
Funktionen skulle hindre brugerinteraktion herunder, at de også kan åbne maskine eller for den sags skyld skulle kunne låse den........ Alt brugerinteraktion via tastatur m.v. skal kunne hindres.....
Avatar billede clb92 Nybegynder
10. juni 2010 - 11:52 #3
Windowstast + L låser da maskinen, hvorefter brugeren ikke kan bruge den (medmindre der ikke er password på, selfølgelig...)
Avatar billede skovs Nybegynder
07. oktober 2010 - 19:53 #4
Jeg lukke denne. Svarene er irrelevante.