Avatar billede christoffer535 Nybegynder
09. juni 2010 - 18:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PC vil ikke starte

Jeg har haft min computer i sleep mode natten over og da jeg så ville tænde computeren igen skete der absolut ingenting. Jeg prøvede som normalt efter sleep mode på testeturet og musen, jeg prøvede også på power knappen. Intet virkede...

Jeg har også prøvet at kortslutte de pins på motherboarded hvor power knappen er tilsluttet. Det virkede ikke, men jeg kan høre en meget lav klik lyd når jeg prøver at kortslutte den.

Kan i hjælpe? - Er det evt. strømforsyningen?
09. juni 2010 - 18:34 #1
... og du har vel haft 230V stikket helt fra i >5 minutter ?

http://www.dvhardware.net/articles5.html
Avatar billede christoffer535 Nybegynder
09. juni 2010 - 20:21 #2
jep...
09. juni 2010 - 20:26 #3
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2010 - 07:35 #4
ligger der ikke i din bios noget med wake on lan eller der hedder noget lignende

det er jo ikke sikkert dit bundkort understøtter den funktion
så ud på producenten af samme - det kunne være en opdat af bios
eller måske dit tastatur der IKKE kan den funktion

m.v.h
Avatar billede christoffer535 Nybegynder
10. juni 2010 - 15:55 #5
Jeg er ikke sikker på hvad du mener, men jeg tror ikke det har noget med wake on lan at gøre. Strømstikket har været ude i længere tid, og power knappen på kabinettet virker ikke længere. Eller det vil sige, hvis jeg har haft strømstikket ude i længere tid, sætter det tilbage i computeren og trykker på power knappen, kan jeg se og høre at den ene blæser bevæger sig ca. 1-2 cm. Hvis jeg umiddelbart efter trykker på power knappen sker der intet.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2010 - 16:13 #6
ja så kunne det godt tyde på en defekt psu
men tjek lige ledninger der måske er løse eller hvad ved jeg.

du kunne tage batteriet på bundkortet ud i et par minutter og sætte i igen og gå i bios og save for se om den ikke bare er låst.
Avatar billede christoffer535 Nybegynder
18. juni 2010 - 18:26 #7
Det var psu der var smadret. Købte en ny og det hele virkede igen. Smid et svar hver hvis i vil have point...
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2010 - 07:37 #8
ok