Avatar billede m_hansen Novice
08. juni 2010 - 11:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tvunget kolonneskift...

Er der en der ved hvordan man laver et tvunget kolonneskift i Word 2007 - Mit problem er, at jeg har en side med to spalter, som inheholdsmæssigt ikke har noget med hinanden at gøre. Når jeg fylder flere linjer på 1. spalte rykker 2. spalte med. Derfor ville det være meget praktisk hvis jeg kunne lave et tvunget spalteskift på siden, a'la et tvunget sideskift - men jeg kan ikke umiddelbart finde ud af at gøre det - er der en der har erfaring med det?

Martin
Avatar billede tjp Mester
08. juni 2010 - 11:59 #1
Du ku evt bruge tabel med to kolonner i stedet..
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
08. juni 2010 - 13:14 #2
Det med at bruge en tabel lyder som en hensigtsmæssige løsning i denne sammenhæng. Men man kan godt indsætte et tvunget spalteskift (kolonneskift):

Word 2003 og tidligere:
Indsæt > Sideskift mm. > Spalteskift (måske ikke 100 % korrekte tekster - engelsk: Insert > Break > Column Break)

Word 2007:
Fanen Sidelayout > Skift > Spalte
Avatar billede m_hansen Novice
08. juni 2010 - 17:28 #3
Tak - lige hvad jeg havde brug for.
Avatar billede m_hansen Novice
08. juni 2010 - 17:32 #4
hvordan giver jeg dig point lene-fredborg?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
08. juni 2010 - 18:22 #5
Det kræver, at jeg laver et svar, og det kommer her ...