Avatar billede Nedergaard Praktikant
08. juni 2010 - 11:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan man formatere Vista fra en isofil?

Hej Alle

Jeg vil hører om man kan formatere Vista hvis man kun har en vista cd med en isofil på?

Kan jo nok godt få geninstallation i gang men vil den gennemfører det?

MVH. Martin
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2010 - 11:19 #1
Prøv genstart din computer og tryk F8 når den starter op.. så kan du se om installationen går i gang.. Gør den det, kan du! :)

Men uden at vide yderligere om din cd så burde du kunne.. for mener system bruger ISO-filer til at starte op på! :)
Avatar billede Spotgun Seniormester
08. juni 2010 - 11:46 #2
Hvis du åbner din Vista CD i windows, og kan se at den kun indeholder én ISO-fil og ikke andet, så får du det ikke til at fungere.
Hvis det er tilfældet skal du have ISO filen brændt korrekt ud på en ny CD (via f.eks. ImgBurn), for på den måde at få alle installationsfilerne pakket rigtigt ud. Det vil gøre dig i stand til at boote fra CD'en og derfra geninstallere din pc.

Husk i øvrigt at tage backup af alle dine ting inden du går igang med geninstallationen. :)
Avatar billede valbyly Nybegynder
08. juni 2010 - 12:01 #3
Du kan også formatere den med en windows XP-CD
Avatar billede Nedergaard Praktikant
08. juni 2010 - 12:15 #4
Hvordan det valbyly?

Vil den så ikke prøve at installere XP?
Avatar billede valbyly Nybegynder
08. juni 2010 - 12:22 #5
Nej under install. får man muligheden for at formatere eller nedlægge partitioner og lave nye. Kun hvis du vælger en partition og trykker enter begynder installationen. Når man har lavet hvad man vil, trykker man F3 så lukkes CDén ned.
Avatar billede Blandy Praktikant
08. juni 2010 - 12:35 #6
Hvis du skal formater din OS, så skal du boote fra cd'en. Det kan du ikke fra en simple isofil på en cd. Der skal laves en bootsector på, så bios kan se hvor den skal læse fra.
Avatar billede Nedergaard Praktikant
01. juli 2010 - 11:31 #7
Hvis i laver et svar får i point!
Avatar billede Spotgun Seniormester
01. juli 2010 - 14:47 #8
Svar
Avatar billede ksoren Nybegynder
01. juli 2010 - 16:39 #9
Du kan ikke formatere en eksisterende systempartition (den du er startet op på), men du kan godt installere Vista fra et sådant image.