Avatar billede davidabk Nybegynder
07. juni 2010 - 20:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp - hvordan gemmer jeg kalender events i mysql?

Hej

Jeg har lavet en lille kalender i php hvor jeg skal kunne tilknytte events.

Når jeg trykker på en dato får jeg en formular med år/måned/dag (automatisk udfyldt) og et felt hvori eventet kan beskrives.

Hvordan skal en mysql database indrettes til kalender events?
08. juni 2010 - 08:18 #1
Du fik ingen indlaeg paa dit spoergsmaal.  Jeg vil heller ikke selv gaa i gang fordi du ikke har vaeret god til at afslutte og lukke dine tidligere spoergsmaal og jeg derfor er bange for at du heller ikke vil lukke dette.  Luk dine gamle spoergsmaal, saa kan vi tales ved om dette.  Du har spoergsmaal hvor du helt klart har faaet hjaelp og hvor du derfor skylder nogen de udlovede points.  Klik i den lille firkant og derefter i "Accepter svar og afgiv points."  Du har gamle spoergsmaal hvor du ikke har faaet indlaeg.  Opret selv et svar og accepter det for at lukke.
09. juni 2010 - 06:19 #2
Jeg ser her til morgen at du har gjort fremskridt med lukning af spoergsmaal.

Du spoerger hvordan en mysql dtabase skal indrettes til kalender events der bestaar af en dato og en beskrivelse.  Det er et meget aabent spoergsmaal, og det lige saa aabne svar maa vaere at du opretter en tabel med (mindst) to kolonner, en kolonne med dataformate DATE og en kolonne enten med dataformat VARCHAR eller MEMO afhaengig af hvor lang en beskrivelse din php applikation tillader.

Men Du forventer sikkert et mere detaljeret svar.  Men saa maa du ogsaa give flere detaljer.  Du siger at du "får jeg en formular med år/måned/dag (automatisk udfyldt) og et felt hvori eventet kan beskrives."  Maaske kunne du give koden for den formular saa man kan se hvordan datoen er presenteret.  Ogsaa, du vil vel ikke blot bevare datoer og events i databasen men ogsaa kunne traekke dem ud igen.  Hvad skal brugeren goere for at traekke en event ud af databasen?  Udfylde en anden formular?  Og hvordan skal resultatet saa presenteres?
Avatar billede davidabk Nybegynder
09. juni 2010 - 22:08 #3
Hej Christian Belgien

Tak for svaret!

Det med at oprette en kolonne som DATE vil jeg prøve, for jeg har oprettet 3 kolonner, til henholdsvis år, måned, og dag, men det vil naturligvis være smart hvis det kan holdes i en kolonne.
Og så skal der naturligvis også være en til en eventbeskrivelse!

Jeg prøver lidt med forslaget, Tak!

(Hvorfor kan jeg ikke give dig point?)
10. juni 2010 - 05:05 #4
Du kunne ikke give mig points fordi jeg havde oprettet indlaegget som kommentar (jeg vidste ikke om det jeg sagde var hvad du var ude efter.)  Her er et svar som du kan bruge til at afgive points.