Avatar billede meltinis Nybegynder
07. juni 2010 - 16:01 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

vsFTPd - kan ikke uploade via NetBeans - ingen problemer via andre FTP applikationer

Hej, Jeg har en Ubuntuserver med vsFTP installeret og jeg bruger NetBeans til at udvikle PHP sider.

Jeg har oprettet en specifik bruger til at tilgå min FTP-server og den har ingen problemer via cuteFTP, men inde fra NetBeans vil den ikke uploade. Jeg får følgende fejl:

STOR edititems.php.new
553 Could not create file.

Da det virker via andre FTP applikationer kan det være den indbyggede FTP i NetBeans, men jeg kan ikke se at opsætningen skulle være anderledes. Nogen som har nogen idéer?
Avatar billede meltinis Nybegynder
07. juni 2010 - 16:19 #1
Haps... så fik jeg fundet fejlen. Problemet var at NetBeans FTP ikke automatisk bruger den endelige sti på FTP-serveren (dvs. ubuntuserven i mit tilfælde) og derfor forsøgte den at lægge filerne ind i roden. Det er nok en fejlopsætning på min FTPserver som giver tilladelse til at man kan se roden.

Min løsning var derfor at skrive den rette "startplacering" i FTP-klienten og så kører det. Den rette løsning er nok at sætte sin FTP-server rigtigt op :o)
Avatar billede meltinis Nybegynder
08. juni 2010 - 11:22 #2
Jeg fandt selv ud af svaret.

Problemet er at jeg tror min FTP-server er sat forkert op idet den tillader at FTP-klienterne ser helt ned til roden - de har ikke adgang, men kan se alle mapper. De fleste FTP-klienter kan (åbenbart) finde ud af at starte i den mappe de får anvist, men NetBeans FTP-klient starter i roden. Man skal derfor sætte start mappen (initial directory under manage) ift. mappen på serveren.

Den bedste løsning er nok at sætte sin FTP-server rigtigt op, men hvis man ikke er så vild med sikkerhed så kan den nævnte løsning bruges. ;o)
Avatar billede meltinis Nybegynder
08. juni 2010 - 11:23 #3
Og nu går det helt galt for eksperten.dk - jeg kunne i første omgang ikke se mit første svar - nå men nu har I to forklaringer på det samme svar :o)