Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
22. juli 2001 - 00:41 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Online users

Jeg har lavet et script der viser antal online på min web-server, men er det også muligt at få vist antal brugere online på en anden server end den mine ASP filer ligger på ?

eks. http://www.stivan.dk/default.asp?page=servers

for forhånd tak
Avatar billede well_r Nybegynder
22. juli 2001 - 00:47 #1
jeg er ikke til asp, så derfor er det kun en kommentar:
Jeg tror ikke man kan.. ASP er som PHP serverside halløjsa og kan vist derfor kun exe. på selve serveren..ikke andres servere! ;o)
Avatar billede well_r Nybegynder
22. juli 2001 - 00:47 #2
MEN
som sagt.. er ikke sikker!
Avatar billede kunze Nybegynder
22. juli 2001 - 00:51 #3
www.chart.dk tilbyder en gratis \"Personer Online\" tæller og denne kræver ikke ASP eller lign.

Hilsen Simon
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
22. juli 2001 - 01:24 #4
måske forstår i ik spørgsmålet ... derfor tilføjede jeg linket.
Avatar billede kunze Nybegynder
22. juli 2001 - 01:26 #5
Jeg kan ikke ASP sååå :)
Avatar billede moviez Nybegynder
22. juli 2001 - 01:27 #6
jo det kan du godt.

  1. Du laver en side scripts.asp:

<%
\'Connect til databasen
\'Vis 5 nyeste beskeder (som i eget forum):
Response.Write \"Document.Write\" & Chr(34) & \"Her er indlæg 1\" & Chr(34)
\'Sådan bliver du ved...
%>

På din vens side laver du bare det her, der hvor det skal stå:
<script language=\"VBScript\" src=\"ustest.asp\"></script>
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
22. juli 2001 - 01:27 #7
Jeg tror ik i har forstået spørgsmålet. eller også har jeg ik formuleret mig godt nok så jeg prøver igen... Problemet ligger i at jeg skal vide hvor mange personer der er online på en bestemt ip-adresse (server) ved hjælp af et script der skal ligge på min egen server. Check linket og i kan se hvad jeg mener.
Avatar billede burningice Nybegynder
22. juli 2001 - 02:58 #8
det bliver nok lidt svært... kører der db på den server som du skal tjekke, evt mySQL eller MS SQL ?? hvis det er tilfældet er det ikke det helt store problem... hvis ikke kan det tværtimod godt gå hen og blive en hård nød at knække!!
Avatar billede bobbedude Nybegynder
22. juli 2001 - 02:59 #9
phineas_phreak >> det er jo ikke en web server det kører fra så du kan ikke bruge ASP. Såvidt jeg kan se er det Game Server. Et skud i tågen kunne være at finde det sted i windows der fortæller hvor mange bruger der er tilsluttet maskinen, og så få lavet noget der kunne overfører det til web serveren.
Avatar billede burningice Nybegynder
22. juli 2001 - 03:01 #10
nu har jeg lige været inde og kigge på stvian og jeg tror der er noget du har fuldstændig misforstået. de tællere du ser der er jo ikke tællere der viser hvor mange besøgende der er på forskellige websider!!! det er tællere for hvor mange spillere der spiller på forskellige gameservere, og nej... det er SLET IKKE DET SAMMME!!!!!!!
Avatar billede -mascot- Nybegynder
22. juli 2001 - 14:43 #11
hvis det er det med gameservere har jeg noget i PHP....
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
22. juli 2001 - 17:52 #12
min webserver kører windows 2000 jeg har adgang til access database men ikke MS SQL eller mySQL. Derfor er PHP nok heller ik sagen (eller tager jeg fejl ?)

Jeg ved godt at du siger det ik har en skid at gøre med at checke online users på serveren og at det er en gameserver. Men burde det i princippet ik være fuldstændig ligegyldigt om det er gameserver eller webserver. om det er spillere eller brugere ??? Den requester vel stadig bare remote_host på serveren ? Eller er jeg galt på den igen ?
Avatar billede burningice Nybegynder
24. juli 2001 - 01:07 #13
phineas_phreak>> nej, det er desværre ikke helt det samme... så vidt jeg ved har en webserver ikke mulighed for at fortælle omverden hvor mange online brugere der er på den... det har en gameserver tilgendgæld og derfor er det så nemt at lave et script der requester det!
Avatar billede burningice Nybegynder
24. juli 2001 - 01:08 #14
ang. php på win2000 er det ikke noget problem. Det er bare at installere det, og det er tilmed gratis. Det samme gør sig gældende med mySQL
Avatar billede runesoft Nybegynder
24. juli 2001 - 13:05 #15
du laver bare et script der kun indeholder hvor mange brugere der er på serveren. Så bruger asptear, eller et andet komponent til at hente antallet af brugere fra den anden server
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
07. august 2001 - 16:30 #16
jeg tror jeg tager det i mig igen