Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juni 2010 - 14:10 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Debat: vil du have point eller ej, og i givet fald hvorfor ikke?

Dette er mest til dem der ikke "samler på point".
Hvorfor vil du ikke have point?
Avatar billede kristiankogut Nybegynder
06. juni 2010 - 14:11 #1
Hvad kan man bruge dem til?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. juni 2010 - 14:12 #2
Giver ævl og kævl og spild af tid.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juni 2010 - 14:22 #3
Avatar billede The_Buzz Novice
06. juni 2010 - 14:23 #4
Well det er vel noget at gøre med at folk føler sig mere succesfulde hvis de har mange points? Jeg ved det ikke - og er egentlig lidt ligeglade med de points.

Svarer på spørgsmål af rent social interesse og for at hjælpe folk for det meste. Men svarer ikke mere end jeg gider :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. juni 2010 - 14:39 #5
Ikke betingelsesløs men jeg mener det er en god ting at bruge
Bortset fra de tilfælde hvor pointjægerne lægger deres første kommentar som et svar i håbet om at spørgeren tildeler dem point. Hvilket kan udløse en storm.
Jeg bruger systemet til i funktionen søg at skrive mit problem og
derefter at vælge dem med grøn der svarer til det jeg søger og det har hjulpet mig hver gang det vil sige jeg fik løst mine problemer ved at gå nogle tråde i gennem.
Avatar billede valbyly Nybegynder
06. juni 2010 - 14:55 #6
poko1
Det behøver man da ikke et point system for. Grøn betyder jo bare at spørgsmålet er lukket, ikke hvorfor. Mange lukker selv deres spørgsmål, efter et stykke tid og tager selv point. Nogle lukker gamle spørgsmål på stribe, når de får at vide, at ingen gider hjælpe en bruger med så mange åbne spørgsmål. Så lukkede spørgsmål er ofte misvisende. Man kan udmærket beholde lukkefarven uden et point system.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juni 2010 - 15:03 #7
man kunne lave det simpelt - uden point.
Hvis en spørger har mere end fx 5 åbne spg, så kan der ikke oprettes flere før der er ryddet op.
Avatar billede store-morten Ekspert
06. juni 2010 - 15:16 #8
Er det ikke mere et spørgmål om hvad er et 'Svar' værd?

Forestiller mig at:
1 kommentar, og der bedes om et 'Svar' 10 point tildeles fra spørger.
10 kommentare, og der bedes om et 'Svar' 100 point tildeles fra spørger.
20 eller derover, og der bedes om et 'Svar' 200 point tildeles fra spørger.

Hvordan skal man som spørger vide hvad et 'Svar' er værd.
Et spørgsmål der er nemt for nogen, kan være svært for andre.
Så hellere blive belønnet med den tid man bruger på at hjælpe.

(Blot en tanke, ved intet om hvordan det skulle administeres, om det overhovedt kan laves automatisk)
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juni 2010 - 16:18 #9
#5
Bortset fra de tilfælde hvor pointjægerne lægger deres første kommentar som et svar i håbet om at spørgeren tildeler dem point. Hvilket kan udløse en storm.

Det er vel at mærke svar der kan være meget tvivlsomme der henvises til her.

Jeg selv har flere gange lagt svar i første hug, da der her er tale om at det rent faktisk er løsningen, så den kommentar er misvisende, når men ikke uddyber den.
Avatar billede valbyly Nybegynder
06. juni 2010 - 16:50 #10
Selvfølgelig kan man lægge et svar, når man er sikker på, at det ER svaret. Men poko1 peger på det rigtige, at nogle bruger bare smider en kommentar som et svar, uanset at det ikke er svaret.
http://www.eksperten.dk/spm/911222
Avatar billede store-morten Ekspert
06. juni 2010 - 17:04 #11
Det er også ret sjovt at første 'Kommetar' er lagt som et 'Svar' er et spørgsmål? :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. juni 2010 - 17:31 #12
John
(Jeg selv har flere gange lagt svar i første hug, da der her er tale om at det rent faktisk er løsningen, så den kommentar er misvisende, når men ikke uddyber den.)

Det er ikke dem jeg hentyder til og jeg vil ikke nævne navne men der er nogle som har enda ret mange point som gør det kategorisk
Jeg forsøger at undlade med at deltage når der efter "min" mening er lagt et brugbart svar.

Og så syntes jeg at nytilkomne burde kigge lidt på hvordan det virker inden de deltager.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juni 2010 - 18:51 #13
Det er da rigtigt man ikke kan bruge pointene til andet end at oprette spm selv. Men jeg synes alligevel man skal sige ja til at modtage dem. Ser mange tråde hvor der blver skrevet "samler ikke på point, tag dem bare selv".
Mange af disse tråde bliver ikke lukket, og det er mange af disse tråde vi skriver der skal ryddes op i. Så derfor tag dog imod de point der bliver udlovet for velfortjent arbejde. Du har fortjent dem.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. juni 2010 - 14:16 #14
Der skal lukkes, og jeg bestemmer hvem der skal have point, og da i alle har ret på hver jeres måde, skal jeg have svar fra:
erikjacobsen
220661
poko1
store-morten
valbyly
claes57
The_Buzz

Altså skal jeg have 7 svar ialt, ellers bliver der ikke lukket.

kristiankogut> ja, du får altså ikke point for det dér...
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. juni 2010 - 14:18 #15
Og ja, ALLE skal svare - uden at komme med den sædvanlige smøre.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juni 2010 - 15:28 #16
Hvis du kigger ud af vinduet kan du se et par grise flyve forbi ...

:-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. juni 2010 - 15:45 #17
Hvis ikke i svarer, så spammer jeg jer til i gør ;)
Avatar billede store-morten Ekspert
08. juni 2010 - 16:54 #18
Ingen spam til mig ;-)

Jeg vil gerne modtage 2,14285714 point.
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2010 - 19:24 #19
Keder du dig john-stigers :-), nej spøg til side, jeg tror at efterhånden at når man har været her et stykke tid, er man sq ligeglad med point. kan man hjælpe en der sidder med et problem, så er det da en dejlig føelse at have hjulpet, og der er altså stor forskel på de folk, man evnt hjælper, nogle `kender man`, og andre er nye.

Jeg har faktisk midstet interressen i løbet af det sidste års tid, pga diskusion om point !!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. juni 2010 - 21:13 #20
hæhæ ;)

Vil man ikke have point, vil man ikke og det accepterer jeg.
Uddeler point imorgen.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2010 - 20:11 #21
svar