Avatar billede kimlarsen Praktikant
05. juni 2010 - 22:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HP Color Laserjet 2550n og HP Toolbox

Hej.

Har arvet en HP Color Laserjet 2550n som skriver nogle ganske flotte prints ud, hvis det ikke lige var for nogle regelmæssige farve splats, som kommer ned over siden.

Jf. HP kræver dette, at maskinen udfører en selvrens og denne skal aktiveres gennem HP Toolbox. Et stykke software, som fulgte med maskinen, men ikke med da jeg arvede den :-(

Og det er helt umuligt at finde det til download på HP´s egne sider eller anden steds.

Nogle som kender et download site eller som har det liggende ?

Kim
Avatar billede 2Mida Praktikant
05. juni 2010 - 23:44 #1
Mener ikke at tool boxen er printer specifik

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=US&swItem=bi-79598-1&prodTypeId=18972&prodSeriesId=388394

MEN, har altid været tilfreds med HP printere, og indkøbte flere typer til vores lille forretning, undtaget HP 2550 - de virkede bare ikke og drum unit havde lav holdbarhed og kostede en bondegård ;-) Tror ikke, at en selvrens virker, men det er vel værd at prøve.

..Ole
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. juni 2010 - 09:36 #2
Sædvanligvis bliver HP Toolbox installeret sammen med printerdriveren. Højreklik på printeren og vælg "Udskriftsindstillinger" (IKKE egenskaber). Så vil sidste faneblad typisk give adgang til "Service og Toolbox".

Men der ud over er jeg enig i, at en selvrens næppe vil virke, da det mere lyder som en mekanisk defekt på en af valserne i printeren.
Avatar billede perlesfar Nybegynder
06. juni 2010 - 12:22 #3
denne printer har web inteface som du kan kalder via ie på dens ipadresse og der kan du lave alt service
Avatar billede kimlarsen Praktikant
25. juni 2010 - 01:39 #4
Arbejder stadigvæk på en løsning. Har snakket med HP support service og deres geniale svar var, såmænd at skrifte alle farvetonerne !

Yep, til 1500 kr stykket. Det sker ikke lige her :-)

Men Perlesfar. Den med webinterfaced er ny for mig. Vil prøve at sætte den til via netkabel istedet via usb og se om jeg kan få mere ud af den, den vej !

Update følger !
Avatar billede kimlarsen Praktikant
06. september 2010 - 20:55 #5
Fandt aldrig en løsning på mit problem. Men deler lige point ligeligt mellem dem som gad komme med et forslag.
Avatar billede kimlarsen Praktikant
06. september 2010 - 20:56 #6
Hø :-) Ingen svar, kun kommentare :-)

Vil I have del i pointene, så drop lige et svar. Så deler jeg ud senere på ugen !
Avatar billede 2Mida Praktikant
06. september 2010 - 23:52 #7
;-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. september 2010 - 18:09 #8
Beklager sent svar... - men nej tak :-)