Avatar billede crudent Nybegynder
05. juni 2010 - 11:48 Der er 6 kommentarer

Hente fra åben database.

Hej!

Jeg står inde med en situation hvor jeg gerne vil hente fra skemadatabasen på min skole.
Det er jf. IT vejlederne på skolen, muligt og OK at gøre så der er intet "gråzonet" ved det :) Det er endda blevet gjort før.

Mit spørgsmål er, hvordan kan jeg hente dataen fra nedenstående kalenderside, så jeg kan lave min egen kalender?

LINK: http://skema.syllabus.cbs.dk:8000/spr10/holdskema.html
Avatar billede supertekst Ekspert
05. juni 2010 - 13:57 #1
Når det ønskede er fundet - højreklik og vælg "Eksporter til Microsoft Excel" (eller evt. andet regneark) - herefter Importer - vælg celle.
Avatar billede crudent Nybegynder
05. juni 2010 - 14:45 #2
Hej,

Idéen er at jeg vil udvikle det samme som jeg har linket til. Et site hvor man kan vælge på samme måde som man kan på linket... Det hjælper din løsning desværre ikke med, da det så kræver jeg rent faktisk går ind på linket hver gang...
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juni 2010 - 16:51 #3
Det ligner et helt normalt POST request af en form.

Så du laver bare en HTTP POST request med de rigtige form data.

Detaljerne afhænger af hvilken teknologi du arbejder med.
Avatar billede crudent Nybegynder
07. juni 2010 - 16:49 #4
Siger du at jeg slet ikke behøves databaseinformationerne for at hente fra den?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juni 2010 - 19:03 #5
Ja. Der er formentligt ikke engang adgang til databasen udefra.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2010 - 03:26 #6
crudent?