Avatar billede jawbreaker Nybegynder
21. juli 2001 - 23:08 Der er 14 kommentarer

Sikkerhed i Outlook 2000

Hvordan kan man ændre sikkerheden i outlook 2000? Efter jeg har opgraderet til SR-1 kan jeg ikke modtage bla. exe-filer som vedhæftede.....
Den skriver \"outlook har blokeret adgangen til følgende potentielt usikre vedhæftede filer ....\"
Avatar billede pib Nybegynder
21. juli 2001 - 23:28 #1
under \'Funktioner\' er der så ikke boget der hedder \'indstillinger\' og så en fane der hedder \'sikkerhed\' og så en knap hvor der står \'sikkerhed for vedh. filer...\' så gå derind og vælg \'ingen\'

- ib
Avatar billede jawbreaker Nybegynder
21. juli 2001 - 23:40 #2
Tak for svaret men de eneste knapper jeg har inden under ´funktioner´ - ´indstillinger´ - ´sikkerhed´ er: indstillinger - Zoneindstillinger - Importer/eksporter - Få et digitalt id???????
Avatar billede pib Nybegynder
21. juli 2001 - 23:47 #3
er det så ikke fordi du har slået funktionen, hvor  den ikke henter mere end et bestemt antal kb, kig under: Funktioner -> indstillinger -> postlevering. er der så ikke et sted hvor der står noget i retning af \"Hent ikke meddelser, større end [100]KB? hvor der er flueben ud for? hvis der fjern det...
Avatar billede jawbreaker Nybegynder
22. juli 2001 - 00:01 #4
nej desværre, det har ikke noget med fluebenet at gøre. Jeg får direkte at vide at jeg ikke kan modtage den. Når jeg kigger i hjælpeteksten så siger den noget med sikkerhedsniveauet... Jeg har prøvet at sætte det hele til low inden under sikkerheds-fanebladet.....
Avatar billede pib Nybegynder
22. juli 2001 - 00:04 #5
jeg kan ikke mere... desværre
Avatar billede tumben Novice
22. juli 2001 - 02:19 #6
nårhhh. okay ...dvs i Outlook
Options/Security/ 3´die punkt er Secure contents..under Zone står den sandsynligvis til....restricted Sites ...vælg derefter zone settings...vælg derefter Custom Level og så kommer der 100 muligheder, hvoraf en af dem hedder Filedownloads....og den er sat til Disable.....vælg så enable.....eller hvad det nu hedder på dansk...det skulle gøre det !!
Avatar billede jawbreaker Nybegynder
22. juli 2001 - 14:21 #7
--> Tumben, jeg takker for dit bud men både file download og font download er sat til enable
Avatar billede tumben Novice
22. juli 2001 - 15:39 #8
???? jeg har haft samme problem og ovenstående var det svar jeg fik her på eksperten...har dog ikke efterprøvet det..så måske har du ret..
MEN en ting jeg veVED virker er at få folk til at rename filerne til noget andet ...så går de glat igennem
Avatar billede tumben Novice
22. juli 2001 - 23:05 #9
No ..\"mit råd\" mht enable filedownload virker ikke... jeg tilslutter mig dit ..spørgsmål ..hvordan...bortset fra pasus nederst med... Microsoft Exchange Server....så HHHHJJJÆÆÆÆLLPPP

About the E-mail Security Update (Sp1/tumben))
Worm viruses, such as the ILOVEYOU virus and the Melissa virus, are often spread by inserting a malicious file as an attachment in an e-mail message. When you open the attachment, the virus activates and sends copies of the e-mail message and attachment to people listed in your Address Book, \"worming\" its way through corporate e-mail networks or across the Internet. In addition to spreading quickly, worm viruses may contain code that can damage data stored on your hard disk. To prevent this, Microsoft Outlook checks the file type of each attachment in a message you receive or send against the file types on the e-mail security attachment file type list. If an attachment is a file type that can contain code that can run without warning, it is treated in one of two ways, depending on the file type level.

Level 1
If the file type is level 1, which includes files with extensions .exe, .vbs, .js, and several others, you cannot see or access the attachment. Your Inbox will display the paperclip icon in the Attachment column to let you know that the message has an attachment, and you will see a list of the blocked attachment files in the InfoBar at the top of your message. In addition, when you send an attachment that has a level 1 file type extension, you will see a message warning you that other Outlook recipients may not be able to access this type of attachment.

Level 2
If the file type is level 2, you can see the icon for the attachment, and when you double-click it, you will be prompted to save the attachment to your hard disk. Once you have saved the attachment, you can decide how to handle it.

If you use Microsoft Exchange Server, your administrator can add and remove file types for both levels of e-mail security. If a file type is added to both levels, it will be treated as a level 1 file type.

Security Zone settings
The E-mail Security Update changes your security zone setting to Restricted sites. Security zones provide control over how much access to your computer incoming HTML messages and Web pages have. Setting your security zone to Restricted sites means that when you open an HTML message, scripts won\'t run and ActiveX controls will be deactivated.

Office macro security levels
To protect against any harmful macro viruses that might be contained in Office documents, the E-mail Security Update will set the macro virus security level to high in Outlook and in Microsoft Word, Excel, and Powerpoint. You will be able to run only signed macros from trusted sources. Unsigned macros will be deactivated.
Avatar billede tumben Novice
25. juli 2001 - 00:05 #10
Avatar billede jawbreaker Nybegynder
25. juli 2001 - 09:15 #11
----> tunben: hvis det virker så for du point
Avatar billede tumben Novice
24. august 2001 - 20:24 #12
hit med dem...
Avatar billede nico2002 Nybegynder
03. juli 2003 - 17:14 #13
Det er vist på tide at give manden sine points ik!!!!!!
Avatar billede nico2002 Nybegynder
03. juli 2003 - 17:15 #14
Det er jo snart 2 år siden.