Avatar billede RippieUK Nybegynder
03. juni 2010 - 15:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

RODC Windows Server 2008

Sidder lige og læser til min 70-640 exam i Windows Server 2008 og skal lige høre om jeg er hel gal på den..

Sidder med en RWDC og en RODC og hvis jeg laver en user account på min RODC så bliver den replikeret over til min RWDC. Er dette korrekt?
Jeg syntes at jeg har læst at det kun er passwords som ikke bliver gemt der men er ikke sikker på om man skulle kunne oprette AD Objects på den.

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede karser Nybegynder
03. juni 2010 - 20:09 #1
Som navnet antyder (RODC = Read Only Domain Controller) så kan du ikke oprette noget på en RODC.

Så ... Alle konti replikeres til  en RODC - men kun password på udvalgte brugere (Som er medlem af Allow caching of passwords on RODCs)...

Meget overfladisk forklaret... Har du ikke bøger til din 70-640?

/K
Avatar billede RippieUK Nybegynder
03. juni 2010 - 21:49 #2
Hej Karser,

Jo jeg har bøger til 70-640 og de siger som dig det er en READ ONLY DOMAIN CONTROLLER og den har kun replikation inbound. dog har dette ikke forhindret mig i at logge in på den RODC med domain admin account og åbne Active Directory Users and Computers og oprette en bruger konto. efter 30 sekunder og jeg kigger på min RWDC så er den user konto der.

Kan det være at når jeg åbner users og computers snap-in at den er connected til primary DC ? og derfår at det virker? Tænker hvad nu hvis den ikke var tilsluttet til primary DC og du opretter noget ville den så replikere....
Avatar billede riversen Nybegynder
16. juni 2010 - 11:47 #3
#2: Du kan godt åbne ADUC på en RODC men den foretager ændringer på en DC der ikke er RODC. Du bør kunne se i mmc'en hvor den er forbundet til. Det er helt sikkert ikke til den selv. Og ja, det betyder, at sidder du på en RODC uden forbindelse til en alm. DC kan du ikke oprette brugere fra det site.
Avatar billede riversen Nybegynder
16. juni 2010 - 11:48 #4
Sammenlign en RODC med din egen pc hvor du evt. har installeret ADUC.
Avatar billede RippieUK Nybegynder
16. juni 2010 - 18:21 #5
riversen - Tak for dit indlæg. Vil du være så venlig at smide et svar så jeg kan acceptere??
Avatar billede riversen Nybegynder
17. juni 2010 - 00:01 #6
Velbekom. Behold bare point.
Avatar billede RippieUK Nybegynder
17. oktober 2010 - 19:47 #7
tager point