Avatar billede hdmc Nybegynder
02. juni 2010 - 10:13 Der er 2 kommentarer

brugere i ad bliver låst

Har den senere tid haft meget support på brugere i mit AD der blivre låst. Først tror man jo bare at de ikke kan huske password, men har selv lige oplevet det med min egen bruger. Loggede af inden jeg gik hjem og næste morgen var jeg låst.

Hvordan finder man grunden til at en konto er låst..?

Altså om en maskine måske har virus og forsøger login eller lignende?
Avatar billede js_delphi Nybegynder
02. juni 2010 - 11:39 #1
Lytter lige med...
Avatar billede squize Nybegynder
03. juni 2010 - 12:16 #2
Normalt bliver en bruger kun låst ved gentagne forkerte logins.
På din DC under din security logs bør du kunne se login fejlene, evt. søg efter dit eget login for at få et overblik over hvornår og hvad der kan være sket.