Avatar billede WPCS Nybegynder
01. juni 2010 - 21:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ikke logge på netværket?

Jeg sidder med føromtalte Acer Aspire 1412LCi som er blevet gendannet via en Recovery Disc.

Den ville ikke logge på det trådløse netværk.

Jeg skyndte mig at installere både SP2 og SP3 da det kunne være en mulig årsag.

Den ville ikke hoppe på mit ene netværk med en WPA-nøgle på 11 karakterer, men mit andet - Yousees eget autogenererede med 8 karakterer var der ikke problemer med. Den skulle genstarte efter instal af SP3 og så havde vi balladen igen.

Og nu står den bare og hænger og siger "Henter netværksadresse..." og kommer ikke videre.

Endvidere er forsøgt at afinstallere driver til det tr.løse kort og smide en nyere på men uden held.

Hvad gør jeg?
Avatar billede WPCS Nybegynder
01. juni 2010 - 21:27 #1
Nu forsøgte jeg så at tilgå med LAN - den siger kablet er tilsluttet, men ingen forbindelse til nettet.
Avatar billede WPCS Nybegynder
01. juni 2010 - 21:47 #2
Fik LAN på - den havde givet fast IP!
Avatar billede WPCS Nybegynder
02. juni 2010 - 21:26 #3
Nu siger den gudhjælpemig:

"Windows - Beskadiget fil

Filen eller mappen
\WINDOWS\Prefetch\GOOGLEUPDATE.EXE-2D071510.pf er beskadiget og kan ikke læses. Kør Chkdsk-værktøjet"

Ved ikke om det kan have noget at sige?
Avatar billede WPCS Nybegynder
02. juni 2010 - 21:53 #4
TCP/IP v6 installeret uden held.
02. juni 2010 - 21:54 #5
Lige en hurtig:

... alle filer der ligger i
\WINDOWS\Prefetch\
må gerne slettes helt !!!
Avatar billede WPCS Nybegynder
02. juni 2010 - 21:58 #6
OK - jeg har hørt begge dele nemlig, men det er gjort. Gjorde ingen forskel.

Har tænkt om det var noget med krypteringen, men den køber jeg ikke.
Avatar billede WPCS Nybegynder
02. juni 2010 - 22:03 #7
Ja - det skal lige nævnes at vi har 2 pc´ere der begge er på trådløst, så det er ikke routeren ;o)
Avatar billede WPCS Nybegynder
02. juni 2010 - 22:14 #8
Hvad jeg kan læse mig frem til herinde, er at man bliver guidet hen i retnig af en genopsætning af sit trådløse netværk.

Det gider jeg ikke da det ikke er min egen computer den er gal med men en kammerats, problemer et bare at han heller ikke kan tilgå sit eget tr.løse derhjemme?!

Hvad sker der? Hvorfor er det så svært??
Avatar billede pepijo Nybegynder
10. juni 2010 - 16:25 #9
rellease ip
Avatar billede WPCS Nybegynder
16. juni 2010 - 06:57 #10
Problemet gik i sig selv. Hvordan ved jeg ikke.