Avatar billede articfruit Nybegynder
01. juni 2010 - 09:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Roaming Profile - no access under open mode

Hej!

Vi kører med roaming profile, men når brugeren logger af, ser jeg meget ofte en masse filer, hvor der står "no access" under "open mode" inde under shares -> open files , i computer administration.

Hvordan kan det ske at der er no access til filen, når brugeren prøver at uploade sin roaming profile. Brugeren har modified rettighed på sin profil mappe, så rettighederne fejler ikke noget.

http://i-systems.dk/no_access.png

Server os: MS Server 2003 SP2
Klient os: MS Windows XP SP3

Er der nogen der nogen som helst idé hvorfor der kommer no access og hvad det betyder?

/mikkel
Avatar billede riversen Nybegynder
01. juni 2010 - 10:58 #1
trigger det en eller anden form for fejl når folk logger af?
Avatar billede articfruit Nybegynder
01. juni 2010 - 12:48 #2
Der er ingen events i eventlog, hverken på pc eller server. Der kommer heller ikke nogen fejl på skærmen, men det tager lang tid at logge af pc'en. Vil bare gerne have en forklaring på hvorfor den kan sige no access når der ikke skulle være nogen problemer med rettigheder eller andet.

/mikkel
Avatar billede serverservice Praktikant
04. juli 2010 - 11:24 #3
Det kommer helt an på hvordan du har gjort hvis du har kopieret profilen over fra lokal pc på et tidspunkt.

Der kan godt være gemt nogle rettigheder som kun tilhører lokalbrugeren på pcen.
Som standard har creator owner full control i profil mappen på serveren og det er ok.

Så skal du undersøge om brugerne og er ejer af deres profil mappe på serveren ? - hvis ja kan du gennemtvinge rettigheder fra rod mappe til alt underliggende - så burde det virke.
Ellers skal du lige se hvad er brugerens effektive permissions på profil mappen på serveren
Avatar billede articfruit Nybegynder
02. september 2010 - 09:00 #4
Alle rettigheder er sat korrekt. Jeg er ikke kommet nærmere en forklaring. Jeg lukker spørgsmålet.