Avatar billede jernild Nybegynder
01. juni 2010 - 01:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Regneark i 'Calc' (Open Office) - hvordan skjules resultatet '0' i en celle?

Regneark i 'Calc' (Open Office): Hvordan skjules resultatet '0' i en celle, hvor forudgående celler er lagt sammen, altså summeret, altså hvor der ikke er indtastet noget i disse forudgående celler og resultatet derfor bliver '0'?
Avatar billede vejmand Juniormester
01. juni 2010 - 01:55 #1
Må være det modsatte af dette: http://www.oooforum.dk/viewtopic.php?p=12851

PS: Jeg har ikke selv programmet......
Avatar billede vejmand Juniormester
01. juni 2010 - 02:03 #2
Husk lige at lukke det andet spørgsmål. det er en dårlig vane du har, med at oprette alle spørgsmål 2 gange.
Dobbeltspørgsmål er ikke tilladt ifølge Ekspertens regler.  :-)

Jeg sender dette som "Svar", så du kan lukke.....
Avatar billede agercon Nybegynder
01. juni 2010 - 02:24 #3
Talformater for celler tilgås ved at taste CTRL-1 (et et-tal - ikke et lille L).

Vælg fanebladet Tal.

Angiv formatet Standard;Standard;""

Hvor første del angiver formatet for positive. Her Standard. Hvis der kun er angivet en del, så gælder formatet for alle tal. Hvis der er to dele, så angiver det for såvel positive tal som nul.

Anden del angiver formatet for negative tal. Her også Standard.

Tredje del angiver formatet for nul. Her "" - altså to anførselstegn.

Kig på nogle af de andre formater for inspiration til eksempelvis farven på tallet.

Hvis du gerne vil have baggrundsfarver eller skrifttype afhængig af cellens værdi, så kig på Formater -> Betinget formatering
Avatar billede agercon Nybegynder
01. juni 2010 - 02:31 #4
Vejmand:
Din henvisning er til angivning af nulværdier generelt i Calc - og ikke kun den enkelte celle, område, ark eller fil.

Disse angives for i øvrigt under Værktøjer -> Indstillinger -> OpenOffice.org Calc -> Vis, hvor Nulværdier kan afmarkeres.
Avatar billede klid Nybegynder
01. juni 2010 - 07:52 #5
Hej
Gå ind i "funktioner"
Gå ned i "Indstillinger"
Under fanen "vis" fjernes V i "nulværdier"
hej
Avatar billede jernild Nybegynder
01. juni 2010 - 15:10 #6
Hej Claus/Agercon:

Tusinde tak for dette højst brugbare råd!

Mvh. Jernild/Jens.
Avatar billede jernild Nybegynder
01. juni 2010 - 15:11 #7
Også tak til jer andre, der nærede interesse for spørgsmålet.
Avatar billede jernild Nybegynder
01. juni 2010 - 15:12 #8
Hej Claus/Agercon:

Tusinde tak for dette højst brugbare råd!

Mvh. Jernild/Jens.
Avatar billede vejmand Juniormester
01. juni 2010 - 15:33 #9
Så mangler du bare at lukke det andet spørgsmål om samme emne....
Avatar billede agercon Nybegynder
02. juni 2010 - 00:59 #10
Jernild: Det var dejligt at høre, når man har startet oversættelsesarbejdet af OpenOffice.org til dansk og OOo står ens hjerte nært.

Jeg arbejder dog ikke så meget med OpenOffice.org mere, da jeg har involveret mig helhjertet i det danske Open Source-økonomisystem SALDI.

MVh Claus