Avatar billede jernild Nybegynder
01. juni 2010 - 01:26 Der er 2 kommentarer

Regneark i 'Calc' (Open Office) - hvordan skjules resultatet '0' i en celle?

Regneark i 'Calc' (Open Office): Hvordan skjules resultatet '0' i en celle, hvor forudgående celler er lagt sammen, altså summeret, altså hvor der ikke er indtastet noget i disse forudgående celler og resultatet derfor bliver '0'?
Avatar billede agercon Nybegynder
01. juni 2010 - 02:12 #1
Cellens talformatet skal være "" til sidst.

Tryk CTRL-1 eller Formater -> Celler for at tilgå Formater Celler.

Vælg det første faneblad Tal.

Talformatet er opdelt i tre dele adskilt af tegnet semikolon (;).

- første del er formatet for positive tal (står det alene gælder det alle værdier)

- anden del er formatet for negative tal (er der kun to dele, så gælder formatet for positive tal også for nulværdier)

- tredje del er formatet for 0

Så celleformatet (vist alene på nedenstående linje)

Standard;Standard;""

giver dig det ønskede resultat.

Klik på nogle af de andre talformater, hvis du vil have inspiration til andre formateringer, som du selv kan lege med.

Hvis du har brug for eksempelvis skrifttyper eller baggrundsfarve for celler alt efter værdi, så tag et kig på Formater -> Betingede formater.
Avatar billede vejmand Juniormester
01. juni 2010 - 02:14 #2
He he, ja det er jo det der sker når spørgsmål oprettes flere gange.  :-)
http://www.eksperten.dk/spm/911081