Avatar billede bveg Nybegynder
31. maj 2010 - 21:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Pivot (MS 2007) - gentag celleindhold i række label hvis cellen er tom

Jeg har en pivot tabel med række labels i A, B, C til J, hvor jeg har brug for at cellen kopieres nedad hvis cellen er tom.

F.eks i A har jeg en række label for Postnr. hvorunder der står f.eks. 3600 i celle A8 og i celle A20 står der 3601. Her skal jeg have 3600 sat ind i A9 til og med A19, som alle er tomme, da alle værdierne jo ligger under postnr. 3600.
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2010 - 07:50 #1
Det er ikke muligt i selve pivottabellen (medmindre du anskaffer dig den allernyeste version af Excel, hvor problemet skulle være løst). Hvis du ønsker det på den måde, du beskriver, så er du nødt til at kopiere pivottabellen og indsætte som værdier og derefter gå frem på følgende måde:

Vælg de kopierede celler
Edit (oversæt selv hvis du bruger dansk)
Go to..
Special
Blanks
OK
=
Up-Arrow
Ctrl-Enter

Kopier hele tabellen og indsæt som værdier.

Hans
Avatar billede bveg Nybegynder
01. juni 2010 - 12:14 #2
Har noteret mig at den er løst i MS2010. Kender også til formlen, når den kopieres som værdier.
Det du'r bare ikke, jeg skal bruge det i pivot tabellen og håber der måske er nogen som har fundet vejen frem.
Avatar billede bveg Nybegynder
15. juli 2010 - 13:49 #3
Fik aldrig rigtigt et brugbart svar, og fandt i stedet en anden løsning.