Avatar billede Loab Nybegynder
31. maj 2010 - 12:32 Der er 4 kommentarer

Tags på billeder i Windows XP

Jeg er ved at undersøge, hvordan jeg kan få orden i mine billeder ved at anvende tags. Der er selvfølgelig en masse freeware programmer såsom picassa, der giver mig denne mulighed, men jeg er mere interesseret i, om ikke windows vista kan give mig en løsning, så jeg kan søge på dem efterfølgende. Jeg har billeder liggende på flere drev. Er der nogen, der ved, om dette er muligt?

Venlig hilsen
Louise
Avatar billede aners Nybegynder
31. maj 2010 - 12:41 #1
1) Marker bunken af billeder som skal have fælles egenskab
2) Højreklik på markeringen, vælg Egenskaber > Detaljer
3) Udfyld ønskede egenskab og klik ok.
Avatar billede Loab Nybegynder
31. maj 2010 - 13:02 #2
Hmm jeg har vist ikke forklaret mig godt nok - beklager. Jeg vil gerne tagge billederne et af gangen og gerne med flere tags, da jeg har rigtig mange billeder og nogle gange bare skal bruge et med græs, så vil jeg gerne kunne søge på græs og få flere forslag til det søgeord.

Venlig hilsen
Louise
Avatar billede mette__K Nybegynder
02. juni 2010 - 22:25 #3
I win 7 kan man give billederne et "mærke" (under egenskaber), jeg ved ikke om den funktion findes i XP.
Der kan herefter sorteres efter mærkerne.
mvh. mette
Avatar billede Loab Nybegynder
02. juni 2010 - 22:40 #4
Hejsa
tak for svar. Kan ikke lige se, at der er den samme mulighed i xp. Aners gav mig en ide, så nu er problemet vist løst - har netop siddet og rodet med det. Hvordan giver jeg dig point, aners - kan ikke lige gennemskue det.
Vh Louise