Avatar billede to22 Nybegynder
31. maj 2010 - 09:58 Der er 7 kommentarer

Opsætning af netværksprinter

Jeg har fået en aflagt Konica Minolta 1600f printer fra mit arbejde, og forsøger at opsætte den på mit hjemmenetværk, men uden held. Når jeg opsætter den i printerguiden og vælger den IP den er på, skal jeg vælge driver, men der findes ingen driver til Windows 7. Hvad gør jeg?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. maj 2010 - 10:05 #1
du kan bruge vista-driver til 32bit. der er ikke en 64bit driver.
Avatar billede to22 Nybegynder
31. maj 2010 - 10:07 #2
Har jeg prøvet, når jeg vælger dem i W7 kommer der drivere frem til OKI Printer, og den siger fejl.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
31. maj 2010 - 10:08 #3
download driver
Avatar billede claes57 Ekspert
31. maj 2010 - 10:15 #4
før du sætter ip-adresser osv, så sæt printer direkte til maskinen med win7 - og installer så vista-driveren.
derefter kobl printer til lan, og ret i printeropsætningen på maskinen, så den kalder ip-adressen.
Avatar billede to22 Nybegynder
31. maj 2010 - 10:41 #5
Har fået den til at virke på USB, men når jeg så ændrer porten til den IP printeren har, sker der intet.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. maj 2010 - 11:11 #6
jeg har ikke selv win7 med net-printer - men prøv at se i
Kontrolpanel\Hardware og lyd\Enheder og printere
der er en 'egenskaber for printserver' hvor man kan sætte porte op.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. maj 2010 - 12:04 #7
Hvad er printerens IP?

Og hvad er din PC´s IP?

Hvis de ikke ligger i samme "segment", skal du have seriøst styr på din router, for at få det til at virke.

Eks: 1
Printer: 192.168.1.50
PC: 192.168.1.2

Disse to vil det gå godt for, da de begge kører i 192.168.1 segmentet.

Eks. 2
Printer: 10.45.135.50
PC: 192.168.1.2

Her skal du have en route sat op i din router, for at de kan se hinanden.

Resulterer ovenstående i at du skal skifte IP på printeren, kan det nok hjælpe at default gateway og subnet masken skal være identisk med dem på din PC (Default gateway er IP på din router)

HVORDAN du så får fat på printeren og ændrer IP, har du enten selv styr på, eller beder om hjælp til her :-) (en lille historie for sig)