Avatar billede grandslam Nybegynder
29. maj 2010 - 14:51 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hijackthis Log

Hey.
Jeg er netop blevet hacked i wow og da jeg ikke besøger sære hjemmesider må det nødvendigvis være en keylogger på min comp.
Hvis nogen gider kigge den igennem ville jeg være yderst taknemmelig.

_______________________________________________________________

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 14:47:37, on 29-05-2010
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3504)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7600.16385)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Common Files\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe
C:\Program Files (x86)\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe
C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\avgtray.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Windows\SysWOW64\Ctxfihlp.exe
C:\Windows\SysWOW64\CTXFISPI.EXE
C:\Program Files (x86)\Common Files\Ahead\Lib\NMIndexStoreSvr.exe
C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files (x86)\Skype\Plugin Manager\skypePM.exe
C:\Windows\SysWow64\Macromed\Flash\FlashUtil10e.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Shared\SkypeNames2.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\avgui.exe
C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: AVG Security Toolbar BHO - {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\Toolbar\IEToolbar.dll
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\avgssie.dll
O2 - BHO: AVG Security Toolbar BHO - {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\Toolbar\IEToolbar.dll
O2 - BHO: SkypeIEPluginBHO - {AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: AVG Security Toolbar - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\Toolbar\IEToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AVG9_TRAY] C:\PROGRA~2\AVG\AVG9\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CTxfiHlp] CTXFIHLP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files (x86)\Skype\\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files (x86)\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe" -autorun
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - Startup: CurseClientStartup.ccip
O9 - Extra button: Skype add-on for Internet Explorer - {898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Skype add-on for Internet Explorer - {898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O16 - DPF: {F6ACF75C-C32C-447B-9BEF-46B766368D29} (Creative Software AutoUpdate Support Package) - http://ccfiles.creative.com/Web/softwareupdate/su2/ocx/15111/CTPID.cab
O18 - Protocol: avgsecuritytoolbar - {F2DDE6B2-9684-4A55-86D4-E255E237B77C} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\Toolbar\IEToolbar.dll
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\avgpp.dll
O18 - Protocol: skype-ie-addon-data - {91774881-D725-4E58-B298-07617B9B86A8} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~2\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: AVG Security Toolbar Service - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\Toolbar\ToolbarBroker.exe
O23 - Service: AVG Free E-mail Scanner (avg9emc) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\avgemc.exe
O23 - Service: AVG Free WatchDog (avg9wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe
O23 - Service: Creative Audio Engine Licensing Service - Creative Labs - C:\Program Files (x86)\Common Files\Creative Labs Shared\Service\CTAELicensing.exe
O23 - Service: Creative Audio Service (CTAudSvcService) - Creative Technology Ltd - C:\Program Files (x86)\Creative\Shared Files\CTAudSvc.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Program Files (x86)\Common Files\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe (file missing)
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 9141 bytes
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. maj 2010 - 14:59 #1
Har du mon fået sådan noget her?

Greetings!

Recently, the problem of account invasion is getting worse and worse which cause enormous players'equipments and virtual currency stolen. This severely damages the benefits of mass players, also causes our company lose a lot of customers.

Our company has to adopt some measures to safeguard our common benefits in order to strengthen the safety of mass players'accounts, and firmly resist the account to be stolen again.Through our company's research and investigation to xxx customers,we will make the following decisions: we launch a package of updated code strengthen system and dynamic code protection card which can effectively prevent the accounts invaded. We will send this package of code protection system to players free of charge.

Please open this connection:  http://www.worldofwarcraft.com/secure

If your account passes the check successfully, we will send this package of dynamic code protection card to you in the form of e-mail.

In 3 days after you receiving the e-mail, if you don't submit your information, we have right to freeze your account, every player is obligated to protect the safety of the account. You must work together with us to be determined to crack down all the behaviors of destroying games.

If you had already authenticator your account, please disregard this automatic notification.

Regards,

The World of Warcraft Support Team
Blizzard Entertainment
http://www.blizzard.com/support/wowindex/

+

world of warcraft: Cataclysm Beta Test Invitation!

Get those opt-ins ready for the World of Warcraft: Cataclysm closed beta! The sundering of Azeroth is nigh, and you don't want to be left out in  the cold of Northrend when you could be enjoying the sun-drenched beaches on the goblin isle of Kezan. To ensure you're opted-in and eligible as a  potential candidate, you'll need a World of Warcraft license attached to your Battle.net account, have your current system specifications uploaded  to the Battle.net Beta Profile Settings page, and have expressed interest through the franchise-specific check boxes.

Get the Installer - Log in to your Battle.net account:

http://us.battle.net/login/login.xml?ref=https%3A%2F%2Fus.battle.net%2Faccount%2Fmanagement%2Fbeta-profile.xml&app=bam&rhtml=y&rhtml=true

** IMPORTANT ** To avoid graphical bugs and other technical issues, please ensure your video card drivers are up-to-date.

Enjoy the game!

?2010 Blizzard Entertainment, Inc.

??????

Ignorer dem. Blizzard sender ikke sådan info ud på mail.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. maj 2010 - 15:00 #2
Der er andre eksempler, men disse er ikke længere i min spam mappe.
Avatar billede grandslam Nybegynder
29. maj 2010 - 15:01 #3
Ingen af dem nej.
Jeg er yderst forsigtig med hvilke sider jeg går ind på.
De sider jeg går ind på som er wow relaterede er
mmo-champion.com og det er sådan set det.
Har naturligvis fået masser af /w ingame om at jeg er inviteret til cata beta men jeg har ignoreret alle sammen da jeg ved det er scam.
Avatar billede grandslam Nybegynder
29. maj 2010 - 15:03 #4
Ang. opt-in er den eneste jeg har brugt den fra blizzards egen hjemmeside. Brugte linket fra mmo-chamion.com for at blive signed til beta hvilket jeg ved nærmest alle fra mmo-champ har gjort så jeg tvivler på det kan være det der er problemet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. maj 2010 - 15:07 #5
Det tror du ikke?
Webstedet på www.authentication-blizzcon.com er blevet rapporteret som et "phishingwebsted". Phishingwebsteder narrer brugerne til at udlevere deres personlige eller finansielle oplysninger, ofte ved at udgive sig for at være institutioner, der er tillid til som f.eks. banker."
Avatar billede vejmand Juniormester
29. maj 2010 - 15:14 #6
Avatar billede grandslam Nybegynder
29. maj 2010 - 15:22 #7
Ja jeg ved godt dette er langt fra et enkelt stående tilfælde.
Nærmest alle mine venenr er blevet hacked minst 1 gang.
Dette er da også grunden til min forsigtighed når jeg surfer på nettet.

Nu tror jeg dog at en authenticator vil være pengene værd.
Avatar billede patrick14 Nybegynder
29. maj 2010 - 16:23 #8
Din log er ren, men vi kan da lige tag et ekstra check:

Hent Ccleaner
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
Installer Ccleaner. Husk at fjerne fluebenet udfor installation af Yahoo toolbar.
Start programmet.
Klik på kør CCleaner og lad den fjerne hvad den finder, kør indtil at der ikke er mere.
Klik så på Register i venstre side (den blå terning). Klik på Skan efter problemer. Når den er færdig så klik på Udbedre valgte problemer. Klik så på udbedre alle valgte problemer. Kør indtil at den ikke finder mere
Klik på OK. Klik på Luk når den er færdig
Genstart

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
2. http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html
Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind i denne tråd.
Vigtigt: Du skal, inden du klikker på "Skan" knappen i Malwarebytes Anti-Malware gå op i fanen "Opdater", klik på "Tjek for opdatering", bliv ved til den skriver du har nyeste database, (DET SKAL UDFØRES).

Hent og installere SAS

http://kortlink.dk/3g4f/

Start superantispyware, klik på Tjek for opdateringer.
Klik på Skan din computer, sæt flueben ved alle drev. (Fixed disk betyder harddisk)
Flyt prikken til Udfør komplet skan og klik på Næste, så kører scanningen.

Når den er færdig kommer der et vindue med en opsummering, klik på OK, klik så på næste og så på Udfør.

Der kommer et vindue med Quarantine and removal Complete, klik på OK, klik på Udfør.
Luk programmet, genstart normalt.
---------------------------------------
Start SuperAntiSpyware igen, klik på Preferences, skift til fanebladet Statistics/Logs, i vinduet dobbeltklikker du på SUPERAntiSpyware Scan Log.

Hent HijackThis her, gem den I en mappe så du kan finde den.

http://download.cnet.com/Trend-Micro-HijackThis/3000-8022_4-10227353.html

Dobbeltklik på det nye HijackThis ikon
Vista og windows 7 bruger skal klikke med højre-musetast på program filen > Vælg "Kør som administrator"
2. På menuen der kommer op, klikker du på: Do a systemscan and save a logfile.
3. Efter et kort øjeblik åbner en logfil i notesblok, kopier teksten herind
Avatar billede grandslam Nybegynder
29. maj 2010 - 17:46 #9
Jeg er i gang med scanningen med Malwarebytes Anti-Malware lige nu. Men superantispyware kan ikke installeres da dette progem er blokeret pga kompatibilitets-problemer?

Poster loggen lige fra Malwarebytes Anti-Malware så snart scanning er færdig. Tak for hjælpen indtil videre.
Avatar billede grandslam Nybegynder
29. maj 2010 - 17:47 #10
Vil du have en ny hijackthis fil efter scans er gennemførst forresten?
Avatar billede patrick14 Nybegynder
29. maj 2010 - 19:37 #11
Ja
Avatar billede patrick14 Nybegynder
31. maj 2010 - 14:19 #12
Hvad endte denne med??
Avatar billede grandslam Nybegynder
11. juni 2010 - 21:16 #13
Beklager ventetiden.
Nåede aldrig at få postet før jeg skulle på ferie.
Jeg vil poste de oplysninger du bad om snarest muligt.
Avatar billede nippo1337 Nybegynder
11. juni 2010 - 21:43 #14
#1

battle.net er deres officielle hjemmeside. dvs at den mail faktisk kommer fra dem...
Avatar billede patrick14 Nybegynder
12. november 2010 - 13:31 #15
Ping :)