Avatar billede redbulls Nybegynder
28. maj 2010 - 12:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

udskiftning af dc bøsning i lg e500

Min dc bøsning på min LG e500 er gået i stykker og virker kun hvis jeg trykker stikket op.

Hvor kan jeg købe sådan en bøsning og er det besværligt at komme til motherboard på lg-maskiner.
Avatar billede ggxdg Nybegynder
28. maj 2010 - 12:23 #1
Er du sikker på at det er bøsningen og ikke stikket?
Nu ved jeg så ikke lige præcist hvordan de ser ud i LG laptops, men jeg kan forestille mig at farnell eller rscomponents, eller elektronik-lavpris har en masse af den slags.
Farnell og rscomponents kræver dog CVR-nummer for at oprette bruger på deres hjemmeside, så elektronik-lavpris.dk er nok mit bedste bud.
Avatar billede redbulls Nybegynder
28. maj 2010 - 12:45 #2
jeg har prøvet med en ny adapter, og det er samme problem.
Avatar billede redbulls Nybegynder
28. maj 2010 - 16:16 #3
kan ikke umiddelbart se, at elektronik-lavpris.dk har til LG
Avatar billede ggxdg Nybegynder
28. maj 2010 - 22:21 #4
De er typisk bygget op af 'standard' componenter, så du burde kunne finde noget tilsvarende, så du kan vet måle den originale op og kigge nogle datablade igennem for at finde en der matcher.

Hvis du vil have en "LG bøsning" er du nok nød til at sende den til rep., jeg tror ikke der er nogen der ligger inde med enkeltkomponenter til noget så specifikt.

Ved du hvad der har forsaget skaden? og hvor gammel er laptoppen, det kan jo være du kan få det lavet på garantien.
Avatar billede redbulls Nybegynder
28. maj 2010 - 22:37 #5
Det behøver ikke være en original LG bøsning, men jeg har kikket mange steder, og der findes et hav, så jeg er temmelig lost. Den er lige over de 2 år, så desværre.
Avatar billede ggxdg Nybegynder
28. maj 2010 - 23:01 #6
ah... ævæv...

http://elektronik-lavpris.dk/index.php?cPath=6508_5711_6639
skal nok svare til en af dem.

Hvis du klikker dig ind og ser detaljer, så vil du kunne finde alle de mål du skal bruge.

for at stikket passer, skal du bruge hullets diameter, og pinden i midtens diameter, og derfra er det bare at finde en model som passer i dit print.

Hvor meget erfaring har du med lodning og elektronik? For det kan jo være det bare er en lodning der skal fikses til bøsningen, jeg vil anbefale at du kigger til elektronikken først, før du bruger alt for meget tid på at finde en erstatning.
Avatar billede redbulls Nybegynder
13. juli 2012 - 20:15 #7
elektronik-lavpris.dk var perfekt.

Tak for hjælpen