Avatar billede jens_32 Nybegynder
28. maj 2010 - 09:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med at afvikle programmer

Jeg har en SBS 2008 der kører visuelt på en Server 2008.
Min arbejdsstation er Vista Business.

Jeg har en shared mappe på serveren, hvor jeg fint kan gå på fra min klient og se mapper og filer.

Jeg har det problem at hvis jeg starter et program fra dette share som jeg har mappet op som X drev på min klient, så går min Vista helt i stå. På en eller anden måde, er der en problem med netværket eller rettigheder. Jeg skal sige at jeg fint kan afvikle de samme programmer direkte på serveren.

Nogen der ved hvad problemet kan være?
Avatar billede Mathias90 Nybegynder
04. juni 2010 - 16:11 #1
Visuelt? Jeg formoder du den virtuelt!

Hvilket program drejer det sig om? Det kan jo let være et program, der er afhængig af noget i den lokale registreringsdatabase på serveren.

Kører du den på samme måde fra andre pc'er?

Hvis du vil køre sådanne programmer via netværket, vil jeg anbefale dig at kigge på mulighederne i det ny Remote Desktop Services (indbygget i Win 2K8 R2). Heri har du blandt mulighed for at hoste applikationer i RemoteApp (ala. Citrix).

Alternativt kunne du opsætte en normal terminalserver (kræver ekstra licens).

Applikationsvirtualisering såsom VMWare ThinApp (koster licens) og Microsoft App-V er også en mulighed, hvor du har mulighed for at tilgå applikationer via shares.
Avatar billede jens_32 Nybegynder
10. juni 2010 - 09:33 #2
Ja virtuelt.

Det gælder alle programmer.

Jeg har ikke prøvet på andre pc'ere men det kører på serveren, når jeg afvikler direkte der.

Jeg kan læse de andre muligheder du skriver, men det burde vel kunne fungere helt normalt på den anden måde.
Avatar billede jens_32 Nybegynder
24. juni 2010 - 15:27 #3
Lukket.