Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2010 - 21:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skift af processor i bærbarcomputer

Jeg har en Zepto Nexus A15 med en Intel® Core™2 Duo P8400 processor.

Og jeg kan købe en Intel® Core™2 Duo P9600 processor ret billigt.

Men ville lige høre om man bare kan bytte dem rundt uden videre?
27. maj 2010 - 21:25 #1
Det skal du ikke forvente!
Og hvor meget 'extra' ydelse forventer du at få af den procedure ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. maj 2010 - 21:51 #2
P8400: http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLB3R
P9600: http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLGE6

Jeg tror næppe du vil kunne mærke forskel.

Desuden tvivler jeg på at du kan bruge den.
Kig i BIOS og se om du kan "pille" ved div. indstillinger for cpu. Kan du ikke, så kan du godt droppe det, for det eneste du vil få ud af det, er en pc med sort skærm + evt. ødelagt bundkort og så er det bye bye bærbar!!!
Avatar billede rasmus_f Nybegynder
28. maj 2010 - 10:50 #3
Nu har jeg selv været i den situation at ville skifte processoren ud på min egen bærbare, jeg fandt en som havde samme socket og så videre (havde en ekstra bærbar liggende) men da jeg satte den i nægtede computeren kategorisk at starte op, så jeg gik ud fra den var hardware låst, men selv hvis den ikke er hardware låst i dit tilfælde ville jeg stadigvæk ikke ikke skifte den, som #john_stigers også siger, ydelsesforskellen er ikke direkte mærkbar...
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2010 - 11:14 #4
Jeg havde nok forventet, at den nye processor ville klare sig omkring 20% bedre for en pris af 250 kr.

Men hvis der er så stor risiko for problemer, så dropper jeg det bare. Så vigtigt er det ik.

Det var alle gode svar. I kan alle få 60 point hvis I vil?
Avatar billede rasmus_f Nybegynder
28. maj 2010 - 12:04 #5
Nah... behold dem bare selv, jeg er behøver dem i hvert fald ikke :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. maj 2010 - 20:53 #6
ok