Avatar billede pyroz Nybegynder
21. juli 2001 - 17:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Scsi/E-IDE ???

Kan man på et Iwill KA266-R motherboard køre med en scsi-controller til harddisken, og så ellers køre IDE på DVD og Diskette-drev. Jeg velkommer alle svar/kommentarer.
Avatar billede jasber Nybegynder
21. juli 2001 - 17:50 #1
Det skulle der ikke være noget i vejen for, dog skal du sikre dig at din BIOS (computer) kan boote C: fra en SCSI enhed - Det skal sættes samme sted i BIOS, som man f.eks sætter maskinen op til at kunne boote fra CD
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
21. juli 2001 - 18:55 #2
det er normalt at scsi controlleren klarer sådan noget selv, feks Adaptec 29160 U160
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
21. juli 2001 - 22:08 #3
Ja, det kan du sagtens!

I BIOS vælger du BOOT-device: \"SCSI, C, D, E, CDROM, Floppy, etc\" Og på din SCSI controller´s BIOS kan du vælge optioner vedr. SCSI enhederne.

Så din IDE-controller klare IDE-devices, og SCSI klarer SCSI-devices.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2001 - 12:25 #4
Det er klart at foretrække at du køber en controller med BIOS på (de fleste idag). Men ellers har x4all svaret.
Avatar billede jasber Nybegynder
27. august 2001 - 01:45 #5
pyroz>> hmm, er det ikke lidt mærkeligt at du acceptere nøjagtig det samme svar (fra x4all.dk) som jeg tidligere havde givet dig, og at du så afviser mit svar...?!?
Avatar billede pyroz Nybegynder
28. august 2001 - 20:50 #6
jasber>> du må du sq ha\' mig meget undskyldt
SHIT HAPPENS SORRY