Avatar billede utkesen Nybegynder
26. maj 2010 - 13:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Europæisk Tastatur

Jeg sidder og mangler nogle vigtige shortcuts i photoshop eks.
Alt+] = next layer.

Jeg ved godt man selv kan definere sine shortcuts, men lige præcis denne ligger ikke inde under shortcuts menuen.

Bracket keysne er på Amerikansk tastatur sat på en tast for sig selv, men det virker ikke på Europæisk tastatur.

Jeg har søgt som en gal uden held:(

Spørgsmålet er, kan jeg redefinere mine shortcuts, således at jeg ligger bracket keys et andet sted? Eller måske endnu bedre, kan man købe et dansk tastatur der har Bracket keys etc. for sig?

På forhånd tak

Jannick
Avatar billede prodic Mester
26. maj 2010 - 20:18 #1
Avatar billede utkesen Nybegynder
28. maj 2010 - 10:25 #2
Ja jeg så godt denne, men jeg synes ikke at en action er løsningnen :(
Avatar billede prodic Mester
28. maj 2010 - 10:29 #3
Som det også står beskrevet i linket, så kan ikke alle genvejstaster tilpasses, da de er hardcoded.
Disse er desværre nogle af dem.
Så løsningen - eller et andet tastatur-layout - er dine muligheder.
Avatar billede utkesen Nybegynder
28. maj 2010 - 10:34 #4
Altså engelsk tastatur?

Hvor svært er det at lave æ, ø, og å på et engelsk tastatur?

Og er der en shortcut så man hurtigt kan skifte mellem engelsk og dansk?
Avatar billede prodic Mester
28. maj 2010 - 10:43 #5
Det er den dramatiske løsning ja.

Du bør kunne skifte layout ved hjælp af venstre alt-tast + shift.
Hvor funktionelt det er i længden tillader jeg mig at tvivle på.

Jeg ville vælge action-løsningen og assigne nogle nemme genveje til de 2 actions.
Virker som langt den nemmeste løsning.
Avatar billede utkesen Nybegynder
28. maj 2010 - 11:09 #6
Men jeg har svært ved at se hvordan man kan vælge next og previous layer vha. en action??

Next layer findes ikke i keyboard shortcuts
Avatar billede prodic Mester
28. maj 2010 - 11:18 #7
Rod lidt rundt med det.
Så vil du sikkert ende med 2 muligheder - at du skifter layout midlertidig og optager din action eller du poster et indlæg i ovennævnte tråd og beder dem om en action.