Avatar billede tonga11 Nybegynder
25. maj 2010 - 23:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvad bør jeg vælge? (valg af ny bærbar)

Hej

Min gamle acer-bærbare skal efter 3 års tro tjeneste på pension og jagten er dermed gået ind på en afløser.

Jeg har forsøgt at læse mig lidt til alt det der core i3, i5, i7-halløj, dog uden at blive meget klogere.
Mit behov er sådan set ikke til en super-gaming computer. Det er mest strategispil (á la Civilization) og Football Manager, spil jeg dog også forventer min kommende bærbare skal kunne køre komplet uden problemer - selv når man er nået langt. Jeg ser meget frem til det nye Civ5, så derfor skal den også helst kunne køre det (hvilket de fleste nyere kan). Og nå ja, så skal den vel også bruges til lidt skolegang ;)

Mit spørgsmål er derfor, om jeg vil kunne mærke markant forskel mellem en Acer Timeline X5820TG og en Sony VAIO? Med markant forskel menes, om VAIOen er over 1000 kr bedre.

ACER: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4177150
VAIO: http://www.fcomputer.dk/Baerbar_PC/SONY_VAIO_VPCF11M1E_H_notebook_16.4_TFT

Umiddelbart har Aceren bedre grafik (ATI Radeon HD 5650 i Aceren mod NVIDIA GeForce GT330M i VAIOen), mens VAIOen er lidt hurtigere + har flere features. Hvad siger i? Hvad er bedst til mit behov?

Andre forslag er også mere end velkomne - mit budget er op til ca. 8.500, men helst omkring de 7.000.

Med venlig hilsen

Kristian
Avatar billede Deckers Nybegynder
25. maj 2010 - 23:06 #1
Det kommer meget an på om du har brug for en god batterilevetid - for der er Aceren rigtig god. Hvis du vil spare lidt, så giver denne VAIO rigtig meget for pengene:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=vaio+e&sp=all&pid=780886
Avatar billede kimtheman Novice
25. maj 2010 - 23:36 #2
Ja og Aceren har også bedre grafik kort. Et ATI Mobility Radeon HD 5650 som ses her
http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5650.23697.0.html

Men Vaio har et NVIDIA GeForce GT 330M som ses her
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-330M.22437.0.html

Og der ligger 330M noget under det andet.

SÅ bedre grafik og længere batteri levetid til billigere penge...Ja det siger vel sig selv så eller ?
Avatar billede aaop Nybegynder
25. maj 2010 - 23:33 #3
Jeg har aldrig haft en Sony, men mine erfaringer med Acer er ikke gode. Jeg ville personligt ikke køber en acer igen.. Men det er jo også smag og behag. Jeg har lige købt ny bærbar (hp) hvilket jeg er godt tilfreds med. Jeg ville nok personligt vælge Sonyen udfra mine erfaringer men begge computere skulle gerne kunne køre "dine" spil uden problemer..