Avatar billede flashback83 Nybegynder
25. maj 2010 - 08:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bios fejl under opstart

Ved opstart giver computeren 2 bip og fejlmeldinger:
0162 Configuration error
0162 Coniguration Error
0198 Unauthorized bios update attempted

F1 = ændre indstillinger i bios
F2 = fortsæt

Trykker man fortsæt åbner computeren Windows som normalt, og der er tilsyneladende ikke noget, der ikke virker.

Jeg har ændret i bios-indstillingerne - reset til default og ændret boot-sekvensen til 1: DVD-drev, 2: HD.

Problemet forsvandt fuldstændig - De første par gange jeg genstartede. Derefter kom problemet igen.

Hvad kan det skyldes, og hvad kan jeg gøre?

Mvh Rasmus
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2010 - 08:35 #1
Avatar billede flashback83 Nybegynder
25. maj 2010 - 08:38 #2
Nej, den havde jeg ikke lige overvejet
Avatar billede flashback83 Nybegynder
25. maj 2010 - 08:41 #3
Hvis det var problemet, ville computeren så ikke "glemme" dato og tid? og bios settings?

Det er ikke tilfældet.
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. maj 2010 - 09:20 #4
Jeg tror du skal prøve samsonjens forslag aligevelh vis du googler  0198 Unauthorized bios update attempted får du samme forslag i de forslag jeg hurtig skimmede var de fleste tilfælde med lenovo og thinkpad men ved jo ikke hvilke Pc du har
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2010 - 10:18 #5
Avatar billede flashback83 Nybegynder
25. maj 2010 - 11:14 #6
Jeg giver det et forsøg, når jeg kommer i nærheden af computeren igen.

Det er min fars, så der går lidt tid, inden jeg vender tilbage. Skal nok skrive om det virkede.
Avatar billede flashback83 Nybegynder
25. maj 2010 - 11:16 #7
@poko1: Det er faktisk en lenovo desktop computer fra IBM. Den hedder Thinkcentre mener jeg, men ved ikke lige hvilken model.
Avatar billede flashback83 Nybegynder
29. maj 2010 - 13:41 #8
Jeg har prøvet at skifte batteriet på bundkortet. Det gør ingen forskel. Den åbner stadig med samme fejl.
Avatar billede flashback83 Nybegynder
02. september 2010 - 10:06 #9
Problemet blev løst ved formatering.