Avatar billede viggosmor Nybegynder
24. maj 2010 - 14:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Adobe Reader, vil ikke printe korrekt

Hejsa.
Har lavet en a5 folder til et band på 4 sider og skal have den printet ud hos en af medlemmerne, hvor der er 2 sider på hver side af et a4 ark.
Hjemme hos mig selv fungerer det fint, har en engelsk version af adobe reader hvor man kan vælge at filden skal gå helt ud til siderne.
Var så idag hjemme hoa det bandmedlem, og downloadede den nyeste version af adobe reader 9, men nu var den på dansk og INGEN mulighed for at tilpasse filen til siden.
Der er således en hvid kant rundt om a5 siderne.
Meningen er at der skal være 2 a5 sider på hver side af en a4 ark, så det kan foldes til en a5 folder....

Er der nogen kloge hoveder herinde der kan hjælpe mig med dette...?

Hilsen Lone
24. maj 2010 - 14:38 #1
... måske noget med Printer model/type/... (det er ikke alle printere som kan skrive HELT ud til kanten...)
Avatar billede viggosmor Nybegynder
24. maj 2010 - 14:55 #2
Måske det er det, men underligt at der i udskriv menuen ikke er en valgmulighed vedr. print ud til siderne?
Eller kan det være pga printeren som du siger, at den valgmulighed ikke er der???
Avatar billede viggosmor Nybegynder
24. maj 2010 - 15:49 #3
Nå u vil den heller ikke her hjemme, nu er jeg forvirret, skulle man ikke kunne printe 2 a5 størrelser ud på et a4 ark uden at der kommer hvide kanter?
Avatar billede viggosmor Nybegynder
24. maj 2010 - 16:47 #4
Hmmm, det kan nok bare ikke lade sig gøre med sådan nogle hjemmeprintere........
Avatar billede ptj_11 Forsker
24. maj 2010 - 17:49 #5
Adobe reader og de fleste andre programmer med funktionen "Udskriv", indersøger hvilke muligheder der stilles til rådighed af den tilkoplede printer.
Hvis printeren kan printe til kant, så vil den mulighed blive tilbudt brigeren under udskriftsindstillinger. Hvis printeren ikke kan dette, så bliver det ikke tilbudt.
Prøv at se under sideopsætning i dokumentet, og under udskriftsindstillinger i printdialogboksen.
Hvilket program har du lavet folderen i?
Det kan ikke være i Adobe Reader, da det er en viewer?
/ptj_11
Avatar billede viggosmor Nybegynder
25. maj 2010 - 14:26 #6
Har lavet dokumetet i inDesign, som a5 format.....
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. maj 2010 - 20:31 #7
Kan du gemme i pdf-formatet fra indesign? Længe siden jeg har haft fingre i en indesign, så jeg kan ikke huske om man kan det.

Men jeg tror det nu ikke umiddelbart, normalt kommer pdf-dokumenter fra Adobe Acrobat, eller en pdfwrighter, så derfor undrer jeg mig over, hvor Adobe Reader kommer ind i billedet?

Hvis du har fået associeret dine indesign dokumenter med Adobe Reader, så kunne meget af problemet godt ligge deri.

Hvis du starter din indesign, åbner din folder derindefra, har du så stadig problemet i udskrivningen?
/ptj_11
Avatar billede viggosmor Nybegynder
15. januar 2011 - 18:41 #8
ptj_11 læg et svar, fandt aldrig ud af det men du har været meget hjælpsom :)
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. januar 2011 - 20:43 #9
OK. Trist, at du ikke fandt løsningen på dit problem.
/ptj_11