Avatar billede tnt Novice
21. juli 2001 - 15:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Win.Me & BG2 - Throne of Bhaal; virker ikke?

En af mine venner har lige købt udvidelsen til baldurs gate II; BG II - Throne of Bhaal... Fuld af forventnigner(etc...), installerede han det, men da han skulle starte det, kom der 4 beskeder op, med at der var fejl i flg. filer, og man skulle genstarte hvis de kom gentagne gange:

msvcrt40.dll
msvbvm50.dll (x2)
nil32.dll (denne fil ligger under windows/temp, vi prøvede at slette den for bare at prøve noget, men BG oprettede den igen...)

Det hjalp ikke noget at genstarte computeren... og vi prøvede 2x at reinstallere bg - uden held...

jeg ved at det er visual basic runtime, men om det er et problem med win.me at den ikke gider køre det spil???

/TNT
Avatar billede makse Nybegynder
22. juli 2001 - 00:16 #1
Avatar billede makse Nybegynder
22. juli 2001 - 00:19 #2
Avatar billede tnt Novice
22. juli 2001 - 13:33 #3
Vi prøvede at kopiere filerne den er gal med fra andre computere(en win2k og en anden me maskine...) men det hjalp ikke???

vi fandt dog på en anden løsning: formatere c:, og installere win98 se i stedet.

Det virker?!?

jeg tror ikke på at problemet var kopieringen fra cd > hd. Eftersom vi prøvede at reinstallere mange gange...

fejlen kom for i øvrigt umiddelbart efter man prøver at starte spillet.

Tja?

Avatar billede tnt Novice
24. september 2001 - 10:59 #4
Disse hjemmesider gav desværre ikke noget resultat. Nu har jeg installeret win se., og deri virker BGII...