Avatar billede KHHP Juniormester
22. maj 2010 - 11:25 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 Ultimate fryser og siger at skærmdriveren er stoppet og genoprettet

Hej
Jeg har et problem med Windows 7 Ultimate 32-bit.
Problemet er at min PC 3-4 gange hver gang jeg bruger den kan finde på at fryse fast, så gå i sort skærm et kort øjeblik, ligesom når man skifter fra Windows Aero til Windows 7 Basic. Så for jeg en besked fra Windows hvor den fortæller mig at min skærmdriver er holdt op med at fungere og er blevet genopretet. Jeg har prøvet at geninstallere min pc, men jeg får stadig samme fejl. Har tjekket i enhedshåndtering, og der kan jeg se at High Definition audio-controller ikke kan finde nok ressourcer og hvis jeg vil bruge denne enhed skal jeg deaktivere en anden systemenhed. Min GPU er et HD4670(AGP) og jeg bruger den nyeste driver. Fejlen som jeg har beskrevet jeg fandt i enhedshåndtering, kan den have noget med min PC's konstante fastfrysninger at gøre, eller skal fejlen findes et andet sted. Da min PC kørte Windows XP Pro SP3 32-bit havde jeg også denne fejl inde i enhedshåndtering, men ikke fastfrysninger. Med mit gamle Rsdeon 9800 grafikkort kørte alt fint under både XP og Win 7.
Her får i lige mine System Specs. Jeg gør opmærksom på at min CPU kører på mellem 2 og 10% lige inden den fryser, og når driveren så er genoprettet arbejder CPU'en på ca. 70%.
Windows 7 Ultimate 32-bit
AMD Athlon XP 3200+ (Original 2500+)
1,5 GB DDR 200MHz RAM
830GB HDD(80+250+500)
ATi Radeon HD4670 1GB (AGP)
MSI MS-6570-E MOtherboard
Håber at der er nogen der kan hjælpe.
Samtidig vil jeg godt bede jer kigge på nogle af mine ikke besvarede spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/909300
og
http://www.eksperten.dk/spm/907953

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede sijmonj Nybegynder
22. maj 2010 - 12:22 #1
min gør HELT det samme, den fryser og så går skærmen i sort,hvid,blå,grøn osv. farver.. andre gange går den i sort og så får jeg blue screen of deads eller hva det hedder, andre gange restarter den bare af sig selv..

det skete efter jeg skiftede skærmen kort, og har søgt lidt på nettet og fundet ud af at det er driveren til det skærm kort jeg har som fucker det op, derfor venter jeg på de kommer med en opdatering
Avatar billede KHHP Juniormester
22. maj 2010 - 14:23 #3
.#1 Min genstarter dog kun skærmdriveren og ikke selve maskinen, jeg får kan fejlmeddelsen: Skærmdriveren AMD driver stoppede med at svare og er genoprettet.

#2 Jeg har opdateret til de nyeste drivere fra starten, og alle porgrammer der er tilgængelige fra det link du henviser til havde jeg på inden jeg få ca. 1 uge siden geninstallerede Windows 7 for at se om det hjalp at lave en ny installation. Stort set alle drivere er opdateret til den nyeste version vha. Drivermax.
Kan det så være en fejl i driversoftwaren, fordi da jeg kørte med Catalyst 9.xx i XP var der intet i vejen. Med min gamle GPU kørte jeg Catalyst 9.10 på Windows 7 uden bøvl.
Den frøs omkring 5 gange mens jeg skrev dette indlæg.
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. maj 2010 - 14:45 #4
Avatar billede KHHP Juniormester
22. maj 2010 - 15:55 #5
De drivere man kan hente der er dem jeg bruger. Ved at installere de "normale" driverpakker, installerer den ikke min GPU driver, fordi at den ikke kan registrere den.
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2010 - 16:59 #6
hent burn in test og lad os se om den vil sladre om hvad problmet er

http://www.passmark.com/products/bit.htm

m.v.h
Avatar billede KHHP Juniormester
23. maj 2010 - 17:09 #7
Burn In Test afslørede ikke nogen fejl på min GPU. Maskinen har ikke genstartet driveren endnu i dag.
Avatar billede KHHP Juniormester
23. maj 2010 - 17:09 #8
Den fandt heller ikke noget på de andre enheder den programmet testede
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2010 - 18:28 #9
hvornår sker det at den stopper.
hvad laver du når den gør det.

hvis det er i spil

så se her

http://supportwiki.steampowered.com/da/Troubleshooting_Game_Crashes:da

m.v.h
Avatar billede KHHP Juniormester
24. maj 2010 - 09:15 #10
Det sker generelt når jeg bruger internettet eller hører musik eller når maskinen bare kører i tomgang.
Den frøs en gang under et spil, men det var fordi at spillet overbelastede min CPU så hele systemet genstartede. Men som tidligere skrevet, laver min CPU næsten ingenting når driveren går død og genoprettes. Så jeg tror ikke at det kan have noget med min CPU at gøre.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2010 - 09:54 #11
hvis det er i internettet kunne det være et tilføjelses program til explorer der laver ravage i det
i funktioner - administrer tilføjelses programmer og deaktiver dem alle og slå dem til en efter en til synderen ligger der. ja det er en lang vej og må håbe de får rettet den i den næste explorer

du kunne prøve denne her

http://support.microsoft.com/fixit#tab4

+ denne her

der ligger 50 forskellige slags værktøj i den

http://www.thewindowsclub.com/repair-fix-windows-7-vista-problems-with-fixwin-utility

hent siw og under sensors kopier de temps herind for at se om det skyldes varme.

hent freeware

http://www.gtopala.com/siw-download.html
Avatar billede KHHP Juniormester
24. maj 2010 - 16:58 #12
De to første links hjalp ikke noget. Jeg ved ikke om man skal genstarte sin PC for at det virker, men den gjorde det et par gange efter. Microsoft Fixit sagde at det var nogle af de codecs i min K-lite codecpack som skulle deaktiveres.
Jeg har lagt SIW-rapporten her:http://cid-aad07caaec4cf412.skydrive.live.com/self.aspx/Offentlig/SIW%5E_FREEWARE%5E_MS-6570-E%5E_20100524%5E_164801.html
Håber det hjælper
Avatar billede KHHP Juniormester
24. maj 2010 - 17:19 #13
Problemet er der stadig også efter genstart af systemet
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2010 - 19:36 #14
jeg kunne ikke se rapporten desværre.

det må så være din codecs pakke der ikke virker til win 7

afinstaler codecspakken fudlstændig og rens  maskinen med en cleaner og det kan være ccleaner
http://www.piriform.com/ccleaner/download

eller du kan hente denne her
installere og lade den fjerne gamle nøgler og mapper også.

revo uninstaller freeware

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

når du har fjernet codecspakken og det skal være fuldstændigt kan du hente denne her og bruge den til win 7

http://www.alt-til-windows.dk/?Windows7CodecPack/Multimedie/Programmer/929

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2010 - 19:55 #15
glemte at skrive at det skyldes en tjeneste der har med din windows media player at gøre
den tjeneste skal du deaktivere og aktivere - det er det der står på engelsk.
det skulle være løsningen

m.v.h
Avatar billede KHHP Juniormester
25. maj 2010 - 15:52 #16
Det prøver jeg. Men forstår dog ikke helt at det kan skyldes min K-Lite Codec Pack, når jeg havde samme problem sidst jeg installere Windows uden at installere en Codec Pack.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2010 - 16:26 #17
under #12 skriver du det som fixit viste dig

det kunne jo godt skyldes codecs pakken men kan sevfølgelig ikke være sikker

men dengang havde du da også media playeren inde så hvad der er der laver fejlen er jo et godt spøgsmål men brug udelukkelsmetoden

et forkert codecs pakke kan ødelægge en hel windows instalering
en forkert nero kan ødelægge en hel windows og har gjort det.

m.v.h
Avatar billede KHHP Juniormester
25. maj 2010 - 16:56 #18
Har nu afinstalleret K-Lite og installeret CCleaner og renset mit system og derefter installeret den codec pack du lagde et link til, men problemet er der stadig. Kan det hjælpe noget, hvis jeg fortæller at jeg bruger den nyeste udgave af Winamp som musikafspiller.
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2010 - 07:31 #19
det tror jeg ikke har noget med det at gøre.
en skærmdriver der stopper med at virke skyldes som regel driveren ikke er up to date eller kortet måske er defekt.

men måske skyldes det bare at du kun har 1.5 gb ram i maskinen
det er ikke ret meget

m.v.h
Avatar billede sijmonj Nybegynder
26. maj 2010 - 14:13 #20
det er driveren til skærmen kortet som der er fejl i, bruger du amd ATI?, for det gør jeg og jeg får HELT samme fejl med at pc'en bare fryser og det kan være når den bare står unden at jeg rør den, i spil, ved surf på nettet osv. det er random hvornår det sker,
Avatar billede KHHP Juniormester
26. maj 2010 - 15:51 #21
Det kan godt være at det er mine RAM det er galt med, men så burde den også have gjort det med mit gamle´grafikkort Radeon 9800, som kørte med fuld Windows Aero understøttelse. Det lyder mærkeligt at det kan skyldes min driver eller min GPU, da kortet er knap to måneder gammelt og alt virkede fint med nyeste driver under Windows XP Pro SP3. Både under XP og med mit gamle grafikkort, som dog til sidst brændte sammen, virkede alt fint med nøjagtigt de samme programmer installeret som jeg har nu.
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2010 - 16:34 #22
hvis man har for "lidt" ram i bruger den jo harddisken som ram lager og det sinker.

vi kører lidt i ring så du er nød til at prøve et eller andet ellers kommer du ikke videre.
der er ikke 2 graffikkort der kører på samme måde i forskellige pc opsætninger sådan er det men generelt gør de.

mit ati 5970 kan ikke køre med den strømforsyning ati anbefaler -den måtte have et andet fabrikat og styrke for at virke
Avatar billede KHHP Juniormester
26. maj 2010 - 18:10 #23
Jeg tror at jeg prøver at skifte RAM i første omgang, og ellers henvender jeg mig til forhandleren og hører hvad de siger til det.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2010 - 08:05 #24
de skal ikke skiftes men måske bare have lidt mere i
geberelt er her en sammenligning men husk det er generelt

32 bit styresystemer op til 4 gb ram
64 bit derover eller havd bundkortetes bios kan klare.

32 bit viser ca 3.1 eller 2 i brug men de betyder ikke at resten er spildt men over 4 gb er spildt

http://www.filehippo.com/download_cpuz/

den viser dig hvilke ram du har i og nogen mage til eller andet
du skal bare ikke blande forskellige typer ram sammen - så får du muligvis problemer
Avatar billede KHHP Juniormester
27. maj 2010 - 17:58 #25
Lagde lige mærke til at min PC ikke har gjort det i dag endnu, og den er blevet startet for en time siden og den har ikke spillet "tosset" endnu. Jeg tror det kan have noget med varmeudvikling i bundkortet at gøre, da den trods et komplet kølingssystem med 6 blæser bliver den varm efter et par timer. Grunden til at jeg ville skifte mine RAM, var at der muligvis kunne være fejl på en eller flere RAM blokke. Før kørte den med 2x 200MHz PC-3200 DDR-400 RAM og en gang 166MHz PC-3200 DDR-400 RAM. Senere har jeg så skiftet 166MHz RAM blokken ud med en 200MHz PC-3200 DDR-400 RAM blok, da jeg tænkte at system ville køre mere "smooth" når alle RAM blokke havde samme FSB. Min CPU kører også med en FSB på 200MHz. Så derfor vil jeg prøve at finde ud af om en af mine RAM blokke har en defekt, da 2GB RAM til min PC koster over 700 kr, og det er umuligt at opdrive nye motherboards med AGP 8x og 2x ATA porte og mindst 2x SATA porte. Det eneste jeg kan finde er motherboards med PCI-Ex16 og en ATA og mellem 4 og 8 SATA porte.
Hvis det bliver nødvendigt at indsætte flere RAM i min PC, ville det være fint med en renovering af min hardware, så hvis der er nogen der kan finde et nyt motherboard med AGP8x og 2x ATA og mindst 2x SATA porte ville det være fint, og det skal helst køre med DDR2 eller DDR3 RAM og kunne køre med en moderne Dual eller Quad-core processor og motherboardet må helst ikke koste mere end 1.000 kr.
Hvis dette ikke kan lade sig gøre kan jeg bare købe 2GB RAM til min PC. De RAM jeg har kigget på er PC-2100 266MHz 1GB, og ifølge de informationer jeg kan finde på nettet kan min PC sagtens køre med PC-2100. Men som du siger er det ikke så smart blande to typer RAM sammen, så hvis jeg køber PC-2100 ville det nok være bedst at tage alle 3 512MB PC-3200 RAM ud og så indsætte de 2 1GB PC-2100. Vil denne RAM ændring kræve at jeg skal opsætte mit system fra ny eller betyder det ikke noget?
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2010 - 07:45 #26
der er muligvis dine ram der er problemet
jeg gentager man bør og skal IKKE blande forskelloge ram typer

når man sætter andre ram i bør eller skal du altid teste dem for fejl og det gør man med en ramklods i ad gangen og ved at boote op på denne cd

http://www.ultimatebootcd.com/

hvad hedder dit bundkort ???????

gå ind på deres side og se under det hvilke ram typer de anbefaler -alt andet er er bare et lucky punch

burn in tests virker igen prøv den

http://www.passmark.com/products/bit.htm
Avatar billede KHHP Juniormester
28. maj 2010 - 17:58 #27
Motherboardet understøtter PC-2100 266MHz, så det prøver jeg at købe og indsætte inden for nærmeste fremtid.
Avatar billede sijmonj Nybegynder
07. juni 2010 - 14:28 #28
tak for hjælpen smid svar :)
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2010 - 15:16 #29
ok
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2010 - 14:16 #30
jeg tror jeg har løst problemet. det windows der laver fejlen
men er ikke helt sikker. der mange der har problemet så vil gerne prøve se om jeg løst problemet. så hvis i vil prøve det så skriv lige her igen:) så kan jeg orden det over team-viewer
har ikke selv haft problemet siden. men ville gerne teste det inden jeg skriver til microsoft:)
Avatar billede sijmonj Nybegynder
05. juli 2010 - 14:21 #31
ved du hvad problemet er :)?
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2010 - 16:20 #32
ja tror jeg min computer har gjordt det i 2 dage nu
Avatar billede flemse1u Nybegynder
31. juli 2010 - 17:41 #33
lidt gammel tråd,men jeg havde det samme problem med at skærmdriveren stoppede med at svare.
det jeg har gjordt er at afinstallere internet explore og smidt firefox på.
efter det har jeg ikke haft problemet......