Avatar billede rusticolus Nybegynder
21. maj 2010 - 12:14 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Konvertere ntfs til fat32, hvordan?

Jeg har nogle videoklip på mere end 4 GB som jeg gerne vil have over  på en ekstern harddisk.
Når jeg forsøger at kopiere filen til harddisken får jeg en besked om at der ikke er nok plads, men det er der.
Kan det være fordi at den eksterne harddisk er ntfs? hvis ja - hvad skal jeg gøre? hvis svaret er at konvertere til fat32, hvordan gør jeg det? er hvad er konsekvensen?

Jeg køre med Windows XP
Avatar billede haverslev Novice
21. maj 2010 - 12:27 #1
Du kan ikke konvertere fra NTFS og til Fat32.
Det kræver en formatering til FAT32 - altså alt slettes.

Men er den ext. N´TFS, så skal du kunne flytte filer > 4Gb over på den.
Det ER FAT32 der har en grænse på 4GB - IKKE Ntfs
21. maj 2010 - 12:32 #3
Du kan konvertere fra FAT32 til NTFS ved i en command prompt at indtaste denne kommando:
convert drive_letter: /fs:ntfs

Hvor drive_letter: udskiftes med det aktuelle drevbogstav, f.eks. E:
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
21. maj 2010 - 13:00 #4
Haverslev
Hvad sker der hvis spørgeren forsøger med Paragon Psrtition manager free? http://www.paragon-software.com/home/pm-express/download.html
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
21. maj 2010 - 13:03 #5
Det kan måske ikke lade sig gøre fordi Fat sektorer er mindre end HTFS+
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
21. maj 2010 - 13:30 #6
Ps. Er det et problem, at Fat sektorer er mindre end NTFS?
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
21. maj 2010 - 13:32 #7
Det var dog fandens!!! Når man det ene øjeblik ser efter om et indlæg er kommet med, er der intet, heller ikke ved opdatering.
Men efter at have skrevet et nyt, dukker begge op:(
Avatar billede haverslev Novice
21. maj 2010 - 14:01 #8
Øhh, hvor kommer det med Mac HTFS+ lige fra ?

Kilde drevet, hvorfra de videoklip kopieres, er det FAT32 også?

Hvis ja, så converter dette drev også, der sker ikke noget ved det.
Det er tillige beskrevet i de link jeg lagde tidligere
21. maj 2010 - 14:10 #9
Hvis filerne er på mere end 4 Gb gætter jeg på, at det ikke er FAT32 ;-)
Avatar billede rusticolus Nybegynder
21. maj 2010 - 14:15 #10
Vil det sige at den eneste mulighed er at ændre til fat32?
Forøvrigt læste jeg et sted at jeg ikke ville miste data ved at ændre fra ntfs til fat32, er der nogen der kan bekræfte dette?
Avatar billede haverslev Novice
21. maj 2010 - 14:18 #11
erikjuul > du kan da sagtens have f.eks downloadet filer der er større end 4Gb og ligger på et FAT32 drev.

Du kan IKKE ændre fra NTFS og til FAT32 UDEN at du formatere (sletter) det der er på drevet
Avatar billede haverslev Novice
21. maj 2010 - 14:25 #12
erikjuul >  glem dettte :-)
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
21. maj 2010 - 15:39 #13
HTFS+ kommer fra en som ikke ser så godt mere, og derfor laver mange slåfejl, beklager. Det skulle have været NTFS.
Avatar billede rusticolus Nybegynder
22. maj 2010 - 13:46 #14
Haverslev sender du et svar. Dit link til fremgangsmåden til konvertering var perfekt.

Tak for hjælpen.
Avatar billede haverslev Novice
23. maj 2010 - 12:26 #15
Godt det virker og selv tak.