Avatar billede jossebarnet Nybegynder
20. maj 2010 - 18:24 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Usb stick virus

Hej folkens.

Jeg har lige været 3 måneder i thailand og laos. Jeg har i den forbindelse taget en masse billeder som jeg har overført til flere forskellige usb sticks. På den ene usb stick er der tilsyneladende kommet en virus jeg aldrig har set før. Hele mappen som hed "Laos" hvor alle billederne lå er ligepludselig lavet om til en exe fil. Så jeg kan selvfølgelig ikke komme ind i mappen og redde nogle af billederne. Hvis jeg kører en bullguard antivirus scan sætter den bare hele exe mappen i karantæne.

jeg er selvfølgelig meget ked af hvis jeg mister alle mine billeder, og håber at der sidder en ekspert der kan hjælpe mig i denne sag. Er der noget at gøre ?? Eller kender i muligvis et sted hvor de er eksperter i et genoprette data efter virusangreb ??

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2010 - 18:33 #1
Hvad hedder exe filen?
Avatar billede jossebarnet Nybegynder
20. maj 2010 - 18:48 #2
Hej igen. Har lige kommet usb sticken i computeren. Og nu ser det pludselig anderledes ud. Mappen hedder Laos og er nu en ganske almindelig mappe. Men når jeg går ind under mappen står der at mappen er tom. Men hvis jeg højreklikke for systemoplysninger siger den at mappen fylder 1,57 gb fordelt på 9 mapper (589 billeder). Giver det mening ??
20. maj 2010 - 18:51 #3
Aktivér visning af Skjulte/system mapper/filer ?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2010 - 19:13 #4
#3 Skulle han så kunne se hovedmappen?
Avatar billede jossebarnet Nybegynder
20. maj 2010 - 19:19 #5
Hvordan gør jeg det :-) ??
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2010 - 19:24 #6
Du skal ind i mappeindstillinger i kontrolpanelet, og vælge vis.
Her kan du gå ind og sætte den til at vise dem.
Avatar billede jossebarnet Nybegynder
20. maj 2010 - 19:33 #7
Har gjort som du sagde. Satte den til at vise skjulte filer og mapper. Men kan stadig ikke se noget.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2010 - 19:38 #8
Har du brugt filerne med et andet styresystem end Windows???
Avatar billede jossebarnet Nybegynder
20. maj 2010 - 19:39 #9
Nej. ihvertfald ikke hvad jeg ved af.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2010 - 19:42 #10
Kan du få noget yderligere oplysning om hvilket filsystem filerne er i, eller har du ikke adgang til dette?
Avatar billede hejmeddigdinkvaj Nybegynder
20. maj 2010 - 20:14 #11
kan NVIDIA GeForce 9300M GS trække mw2??
Avatar billede 220661 Ekspert
21. maj 2010 - 06:26 #12
Er du ikke kommet i forkert tråd hejmeddigdinkvaj?
Avatar billede jossebarnet Nybegynder
21. maj 2010 - 07:17 #13
kan ikke få yderligere info om filerne nej. Men jeg har lagt billederne over på usb sticken på en ganske almindelig pc med windows. Jeg har har også åbnet billederne på mange andre pc´ere inden jeg fik virus på den.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. maj 2010 - 08:54 #14
Kan du huske hvad exe filen hed? #1
Avatar billede jossebarnet Nybegynder
21. maj 2010 - 12:35 #15
Den hed vidst også "Laos". Jeg har også lige en ekstra info. Jeg højreklikkede på mappen "Laos" og fjernede fluebenet under skrivebeskyttet, herefter klikkede jeg ok til at anvende ændringer på denne mappe, undermappe og filer. Herefter kunne man se at den gik alle billederne igennem, så billederne er der altså (selvom mappen påstår den er tom).
Avatar billede jossebarnet Nybegynder
21. maj 2010 - 13:02 #16
Og en lille info mere. Der ligger nogle mapper som jeg aldrig har set eller oprettet, de hedder (.Spotlight-V100) og (.Trashes)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. maj 2010 - 13:09 #17
Det er sjovt, når man søger på disse filer du skriver om, får man en masse hints om mac?? Er du sikker på den ikke er blevet sykroniseret med en Mac pc?
Avatar billede jossebarnet Nybegynder
21. maj 2010 - 13:19 #20
Er ikke helt sikker nej. Har stukket usb sticken i virkelig mange computere på min rejse. Så jeg kan ikke udelukke det. Hvad hvis det var en mac ? kan det så genereres tilbage til windows format ?? Er det måske derfor min pc ser det som virus ??
Avatar billede 220661 Ekspert
21. maj 2010 - 15:58 #21
Kan jeg ikke umiddelbart svare på, om det er derfor den ser det som virus. Men det kan godt være derfor den ikke kan se filerne. Men har du sat den i en Mac computer, ville den spørge dig om du ville sykronisere med Mac, hvorefter en process vill gå i gang.Så det havde  du opdaget.
Du kunne prøve at scanne den med denne her:
Malwarebytes Antimalware:  http://www.malwarebytes.org/
opdater programmet, og lav en scanning af usb stick. Det gør du ved at højreklikke på den og vælge scan med Malwearebytes Antimalware. Hvad skriver denne her i logfilen så?
Avatar billede jossebarnet Nybegynder
21. maj 2010 - 16:53 #22
den siger ingen skadelige objekter fundet. Men man kan se at den søger alle billederne igennem under mappen "Laos".
her er loggen:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.46
www.malwarebytes.org

Database version: 4124

Windows 6.0.6002 Service Pack 2
Internet Explorer 8.0.6001.18904

mbam-log-2010-05-21 (16-51-10).txt

Skanningstype: Hurtig skanning
Objekter skannet: 1104
Tid gået: 4 minut(ter), 23 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. maj 2010 - 17:37 #23
Ja der var ikke noget her.
Men når du søger med dit antivirus skriver den virus??
Mærkeligt.
Eller gør den det ikke mere?
Avatar billede jossebarnet Nybegynder
21. maj 2010 - 19:13 #24
Har lige kørt en bullguard antivirus på usb sticken og nu finder den ikke nogen virus overhovedet. Jeg er sgu rimelig forvirret nu. Måske den har fjernet de inficerede filer. Men det ændrer jo ikke på at jeg ikke kan komme ind i mappen og se billederne.
What next :-) ??
Avatar billede 220661 Ekspert
21. maj 2010 - 19:38 #25
Er ikke helt sikker, men her er et link til et program der skulle kunne redde filer.
http://digifile.dk/download.php?id=173
Kigger videre.
Ps nu når der ikke er virus på usb stick, havde det været en god ide at have filerne to steder, hvis det går galt, når vi skal prøve at gendanne dem. Så overfør dem til et andet lokalt sted, så vi har en kopi.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. maj 2010 - 19:39 #26
Avatar billede 220661 Ekspert
21. maj 2010 - 19:51 #27
http://www.eksperten.dk/spm/897171
Ved ikke om det er det her der er sket? Kan ikke vide det 100%.
Avatar billede jossebarnet Nybegynder
22. maj 2010 - 07:33 #28
Yeaaah. Pc inspector kunne genoprette mine billeder.

Tusind tusind tak for hjælpen, det er jeg virkelig glad for.

Tak min ven :-)
Avatar billede jossebarnet Nybegynder
22. maj 2010 - 07:34 #29
Tak
Avatar billede jossebarnet Nybegynder
22. maj 2010 - 07:35 #30
hvorfor kan jeg kun acceptere mit eget svar ?? Vil meget hellere give dig pointene :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2010 - 07:39 #31
Jeg lægger svar her.
Der er en lille boks, som du kan tjekke af, så jeg får point.
Og det er også grunden til du ikke kan acceptere mine indlæg, da de er lagt som kommentar.
Jeg er utrolig glad for, vi har reddet dine minder fra en rejse. Det er altid rat at have noget man kan vise frem og fortælle ud fra.
Fortsat god weekend og pinse.

Venlig hilsen John (220661)